Taram har gutt&jente Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Er dette noe dere bestemmer dere for selv og går privat for? Eller får dere tilbud via helsestasjonen? Jeg begriper ikke hvorfor så mange her på BiM er opptatt av dette, opplever ikke det på andre fora. Bare lurer altså, blir så nysgjerrig på om det er en smitteeffekt her, eller om det er helsemessige årsaker til at dere trenger denne behandlingen...
selma07 og engel Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Jeg tenkte som deg tidligere, og skjønte ikke hvorfor folk absolutt skulle prøve å skynde på fødselen... Noe modningsakupunktur gjør.. Men nå når jeg har 11 dager igjen til termin, sover dårlig, bekkenløsning, stor/tung, sliten og utålmodig så lærte jeg igjen at det kan være situsjoner der man velger stikk mot det man tenkte før... Akupunktur hjelper mot bekkenplager, søvnproblemer, kan gjøre fødselen letter, livmora mer tøyelig og sterkere, gjøre sånn at man ikke går over tiden osv. Derfor har jeg valgt å begynne med dette nå 12 dager før fødselen. Jeg skal også bruke akupunktur som smertelindring sammen med badekar under fødselen.
cec26 Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Hei:) Dette er noe de fleste oppsøker privat, noen får vel tilbud av sin jordmor også etter som jeg har skjønt. Får to år siden så så gikk jeg gravid med førstmann, hadde veldig problemmer med å få sove om nettene og søkte meg til akkupuntur. Og da fikk jeg også tilbud om modingsakkupuntur, jeg var da i min uke 36.Jeg gikk ditt 2 dager den uka, og fikk sove mye bedre .. og plutseligså gikk vannet mitt også.. ut kom en liten perfekt gutt... ( men fødselen var lang og tøff da.... Så derfor begynner jeg i neste uke med modningsakkupuntur igjen... ikke for det jeg tror jeg føder så mye før, men jg fikk så mye energi av å gå de den uka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå