Gå til innhold

Baby (5.5mnd) og reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Tenerife i midten av mars, og lillegutt skal selvfølgelig være med. Er det noen som har tips til hva vi bør ha med til han og hvordan vi gjør ting og tang lettest mulig, på bla flyet?

Alt mottas med takk! Jeg har en liten notisblokk jeg skriver litt i =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke prøvet og reise enda, men reiser til påske og da er lillegutt 7 mrd. Vi sender vognen med på flyet og tar med bæresele ind på flyet. Ellers har vi ønsket os og sitte forrest hvor de har en lift der henges på væggen. Skal fly på kvelden så håper han sover det meste av veien???

Skrevet

i was taking the plane when my daughter was 5 1/2 mnd old.

Flight took 1,5 hour.We were going early in the morning.So she was sleeping almost all the way.i had bottle of water for her.just in case.and she had smokk all the time,because of the pressure in the ears.

Skrevet

Hei

Vi har reist endel med fly med knøttet vårt. Første gang da hun var tre mnd. Dersom du ammer kan det være lurt å legge han til brystet ved avgang og landing for å unngå at han får dotter i ørene. Smokk hjelper det også. For vår del har det ikke vært nødvendig, hun plages ikke under reisen. Men jeg fikk et tips fra en vennine av meg som er flyvertinne. Dersom babyen plages veldig av dotter i ørene, så kan du be flyvertinnen å væte to servietter i kokende (eller veldig varmt vann) og legge disse i to plastkopper. Disse plasserer du over ørene til barnet. Pass bare på at serviettene ikke er så våte at det varme vannet renner på barnet. Jeg har ikke prøvd det selv, men min vennine sa at de hadde god erfaring med dette.

Skrevet

Jeg har flydd et par ganger alene med lillegutt, første gange da han var 2,5 måneder. Sier som de andre her, gi han mat eller eventuelt smokk under landing og take-off. Ellers er det jo lurt med ekstra klesskift, kanskje en leke eller to for å underholde litt. På toalettene er det som regel et stellebord du kan slå ned over toalettet som gjør det litt enklere å skifte. Jeg synes det har vørt greit åta med et lit teppe. får du et ekstra sete kan det vøre godt å legge han ned :) kan vøre slitsomt å ha de på fanget hele tiden! God tur!

Skrevet

Har du vært inne på "reisedebatten"? Der kan du lese om manges erfaringer, og få tips til hva du bør ha med, og hvordan du bør pakke.

Skrevet

Reiste til Frankrike (3 timers flytur) da snuppa var 6 - 7 mnd gammel. Tok fly på morgenen både ned og opp. Snuppa sov minimalt på flyet, det var så mye spennende å se på. Fikk derfor en noe grinete unge etterhvert.... Men det gikk bra det og. Hadde med leker (som ikke bråker....) og fikk avledet det verste.

Vi brukte babybjørn på flyplassen - du må levere inn vogna tidlig og det er tungt å bære en baby i lang tid. Spesielt når flyet er 1,5 time forsinket.... Sjekk med flyplassen ift babymat hvis du ikke ammer, mener at babymat ikke er omfattet av 1 dl regel, men vi reiste før 1. november og da var det ikke slike restriksjoner.

Hadde ikke problemer med propper i ørene, så at andre på flyet brukte noen ørepropper de hadde kjøpt på apoteket til sine små. Vi reiste med rutefly og ble plassert aller bakerst begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...