*~**vips**~* Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Det gjelder salver, såper, kremer, badeoljer o.l til babyen. Vil ikke kjøpe natusan pga. mye parfyme i produktene, men hva i all verden skal jeg velge? Noen som har funnet et merke de er fornøyd med?
snartjul Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Hei. Jeg vil anbefale Babyline, de har jeg brukt et år på min første og fornøyd. Har også lest en forbrukertest i Foreldre og Barn tror jeg, hvor den kom veldig bra ut. Du får den på noen apotek, gule flasker. Lykke til med valgene.
*~**vips**~* Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2007 Takker for tips, skal sjekke på apoteket i dag:)
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Heisann ! Tror egentlig ikke at du trenger så veldig mye...? Jeg har kjøpt en litersflaske med svakt parfymert Lactacyd til å vaske/bade barnet med, en sinksalve som skal brukes ved sår stump, samt klorhexidin til rens av navlen. Noen velger å kjøpe en stellekrem som de smører stumpen med hver gang det byttes bleie, men jeg ønsker å bruke færreste mulig produkter på den sarte babyhuden. Stumpen kan heller luftes litt ved hvert skift, og smøres med sink dersom den blir sår og rød. Jeg har også kjøpt en brystvortekrem til meg selv, ble så veldig sår forrige gang. Ellers trenger du bleier, myke kluter og bomullpads/evt q-tips til stell av babyen. Minst mulig dill, spør du meg ! (blir enklere for pappan og holde styr på alt også, da...hehe.) Lykke til med innkjøpene! PS: en ting til: febermåler og febernedsettende beregnet til småkropper kan være greit å ha i hus, sånn just in case. Ved tett nese sprutes morsmelk inn i nesen, det virker slimløsende...
*~**vips**~* Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2007 Hei. Jeg er helt enig med deg i at det er best å bruke minst mulig av disse produktene, men det er greit å holde seg til ett merke syns jeg:) Når jeg nå må ha litt uansett..
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Bruk de produktene fra Babyline som er miljømerket:) Og skal du bruke våtservietter bør du ta XP fra coop, de kåret best i test mange ganger, og er uten allergifremkallende stoffer og uten hormoner.
*~**vips**~* Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2007 Ok, det skal jeg notere meg. Takk, takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå