Gå til innhold

blæremola

hjertebarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Synd å høre om dine aborter. Blæremola teller som abort, så dersom du mister igjen, så vil du få utredning.

Det er ikke så vanlig med blæremola, så hadde lyst til å skrive litt her, for å gi deg håp. Jeg hadde 1 MA, 1 SA og 1 blæremola i løpet av 6 måneder. Synes egentlig det var "værst" med blæremola, i og med at vi fikk beskjed om å vente 6 måneder med å prøve igjen. Når man ønsker seg barn, så vil man jo gjerne ha det med en gang! Men, vi brukte tiden til oss selv, ordnet med ting det var greit å få gjort før en blir gravid, og benyttet også anledningen til å reise bort. Så, tiden gikk ganske fort! Nå er jeg gravid i 5. måned (termin beg. av mai) og alt går veldig greit. Etter utredning har jeg fått diverse medisiner, og tror at det har hjulpet meg denne gangen!

Synes du skal høre med legen din om du ikke kan starte med utredning nå. Greit å "utelukke"/få stadfestet dersom det er noe som er galt. Selv testet jeg EL i alle månedene og sjekket hvor lange perioder jeg hadde (hadde ikke gjort det tidligere, gikk rett fra P-piller), og på den måten fant ut at jeg hadde få dager fra EL til IKM, noe som kan være en årsak til at man ikke klarer å beholde spiren. I tillegg så tok legen min diverse blodprøver av meg for å se om det kunne være koaguleringsproblemer (dette kan endre seg, da min første test var helt fin, men en senere test viste utslag), kromosontest (denne tar lang tid) osv. Jeg hadde heldigvis en forståelsesfull lege, men det kan være greit å sjekke med legen din om det er noe du kan gjøre i forkant av neste graviditet. Synes det er forferdelig at man skal vente på å miste 3 ganger før man blir utredet.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...