fanta free Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 avvenne gullet på 7 mnd med nattpuppen.... nå blir jeg snart gal!!! Fram til han begynte med grøt våknet han bare en gang for natten ca klokka 5 hver eneste natt og det var greit for da fikk jeg jo sovet litt, han legger seg 19-19.30...... men etter at han begynte med grøt fra ca 5 mnd har han skulle hatt pupp flere ganger om natta, nå er det gjerne klokka 12, 3 og 6, han sover fint videre bare han får seg en sup altså, men jeg blir jo helt kakao i hue... han er nok en liten kosepupp unge, jeg har prøvd vann og smokk og alt, men han gir seg ikke før han får pupp og da er det jo liksom like greit å gi han da for å få slutt på levene...MEN ER det noen som har noen gode råd, erfaringer så værsåsnill, jeg blir helt gal... også om morran så ligger han der da og smiler sitt skjønneste smil til meg... han ler nok av det trøtte trynet til morra si... men jeg er faktisk seriøs også for en blir jo ganske grinete av for lite søvn.....
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Ikke helt egen erfaring, men mange har sagt at det er en kjempebra ide at pappaen trøster om natta. Blir sa vanskelig å forstå for barnet når han lukter melka di..
Rut Bram Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Kanskje du skal la pappaen ta nattevåken? Hørt om flere som prøver det med hell. Han kan tilby smokk eller vann og kos uten pupp - kanskje det fungerer. Det er lett å ty til puppen når den er der - hvis den ikke er der må gullet klare seg med det som er der... Dere må kanskje tåle litt gråting i noen netter, men det er verdt det!!
fanta free Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2007 hm... ja en god ide, men så var det å få gubben opp da hehe... iuka skal han få slippe siden han må opp halv seks hver eneste dag... kankje jeg skal piske han litt i natt.... hehe... noen fler tips??
Hoppetussa Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Søk på "nattavvenning" i forumene(ikke dinbaby) øverst til venstre på siden - da får du mange treff og gode råd!
Hufsla Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 du kan få noen råd av meg du, pusehullet:-) Du burde flytte ungen ut av rommet. Den våkner av lyder dere lager, og lukten av deg. Dersom det ikke er mulig kan du jo flytte han over på pappan sin side. Jeg vet ikke hvor kjapp du er til å ta ungen opp, men av og til sovner de igjen. La konsekvent pappan ta seg av nettene. Han kan jo tilby ungen litt vann, men sulten er han nok egentlig ikke. Det er forskjell på barn. Da vi avvente vår eldste sønn gikk pappan inn, tok han opp litt og la han ned igjen. Andre kan ikke ta de opp, men siden han er vant til å komme opp å få pupp så kan det kanskje være en mildere overgang. Yngstesnuppa har ordna det selv, men dersom ho skulle våkne og ikke sovne igjen så kom ho nok opp. eg er så redd for at ho skulle ha en vond rap eller noe jeg... Når dere først har bestemt dere, så må dere IKKE gi opp! Noen klarer det på ett par netter, mensandre kanskje må ha ett par uker. Mødrene er kanskje oftest svakest (ikke hos oss:--)), så kanskje dere skulle begynne en helg som du kan sove en annen plass. Lykke til:-) Fortell hvordan det går da!
Hufsla Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 jeg syns ikke du skal la pappan få slippe fordi han må tidlig opp. Dette er en veldig kort periode, det klarer han. Dere gjør det mye vanskeligere for dere selv ved å være "snille." Du må huske at du også skal gjøre en jobb, en som varer hele døgnet, og selv om du kan ta deg noen lurer innimellom så blir det ikke det samme som med sammenhengende søvn. Tviler på om du fikk sove dersom du hadde en avtale som førte til at du måtte tidlig opp også...
fanta free Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2007 skal definitivt legge meg innerst i natt... har bare to soverom og storebror på 5 ligger på det andre... baby senge må stå der den står, men jeg kan som sagt legge meg innerst.... men du kan kankje fortelle gubben at han kan faktisk stå opp om natta også da... han er ram på å snu ryggen til å late som han ikke hører... hvis jeg gjør det samme blir han skikkelig sur.. gubbe!!!!
Hufsla Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 hehe, høres jo litt ut som mannen min dersom eldstemann står opp om natta:-) Du må bare snakke med han på forhånd, og forklare han hvorfor det er bedre at han står opp en liten periode. Kanskje du kan gi han "fri" litt på attermiddagen? Og så kan du jo "hjelpe" han med å våkne ved å sparke han litt:-)
fanta free Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2007 hehe det blir til at begge ligger å denger løs på hverandre til slutt hohoho...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Min gut er bare 5 mrd. men vi havde samme problem da han fikk grøt før han skulle lægge sig. Våknede mange ganger i løpet av natten, opg jeg som troede at jeg skulle sove igjennem når vi begyndte med grøt. ?? Nu får han grøt på dagen og en flaske med velling før han skal sove. sover da fra kl. 19 til kl 06. Har hørt at de bliver veldig tørste av grøten??
nati, knotten & lille karamell Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Hei. Da jeg begynte å gi gutten min grøt så begynte han også å våkne hver 3 time om natten hvor han tidligere hadde sovet til klokken 5 før han fikk pupp. Utroligt slitsomt i lengden. Han fikk grøt klokken 6, bading og litt flaske før legging klokken 7. Vi prøvde det meste....pappa som trøstet, vann, stryk og kos, men ingenting hjalp før jeg brettet frem puppen. En kveld da vi glemte å kjøpe grøt så gav jeg ham et middagsglass klokken 6 istedet for + litt flaske før leggetid og gutten sov helt til klokken 7 dagen etter, så nå er det en som får middag til kvelds istedet for grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå