Gå til innhold

Bare jeg som er sløv med bekkenbunnstrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så dårlig samvittighet for å ha trent bekkenbunnen så lite!!!

Sist jeg var gravid hadde jeg full kontroll, men etter fødselen mistet jeg helt styringa og har egenltlig ikke trent opp bekkenbunnen etter da. Har jo fått tilbake kontrollen, men er MYE svakere nå...

Flere i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir vel kanskje ikke like sterk igjen etter en fødsel noen sinne, synes også jeg har vært mye slappere enn før fødsel, da jeg var veldig stram. Prøver å knipe litt nå og da, men er ikke flink til å gjøre det hver dag, men innimellom når jeg husker det kniper jeg jo litt ekstra:) Vi får minne hverandre på kniping ved å legg ut tråder om det her når vi selv husker det kanskje?;)

Skrevet

Ja vi får gjøre det. Lurer på hvordan fødselen går... Sist brukte jeg alle muskler jeg hadde (til og med blodårene i øynene sprengtes). Lurer på om jeg får presset like mye.. Men det er vel ikke noe problem. De fleste har jo en raskere fødsel andre gangen...

Skrevet

Æ har vært ganske så sløv denna gang. Fikk kjæft av JM på sist kontroll: ;P Huff, men har skærpa mæ litt no. E jo ikkje så længe igjen da. ;)

Skrevet

hmm *tenker* hva er bekkenbunsstrening??? det har jeg aldri verken hørt om eller blitt opplyst om..hvordan gjør jeg det da?? hva skal det være bra får? har en følelse at jeg er ganske sent ute,når begynner man med det?

Skrevet

Tror egentlig at man skal begynne så fort som mulig når man blir gravid. Det er trening av muskulaturen i underlivet slik at man kan få tilbake kontrollen lettere etter fødselen.

Personlig skjønner jeg ikke at det har noen betydning da jeg IKKE fikk tilbake kontrollen så lett etter siste fødselen uansett om jeg hadde veldig god kontroll på musklene i underlivet.!!!! Tror det viktigste er at du trener ETTER fødselen. Ellers kan du bli plaget av nedtrykt (?) livmor og ukontrollert vannlating.

Du trener ved å presse igjen som du gjør når du må tisse. Har du god kontroll kan du stoppe strålen under tissing. Du skal ikke bruke magemusklene, men bare musklene i underlivet.

Skrevet

åja jøss..så rart jeg ikke har hørt om det før:S jaja får begynne og trene litt jeg da.. hehehe tusen takk for svar da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...