Gå til innhold

Skal dere ha barn hos dagmamma/ barnehage når dere begynner å jobbe igjen?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Jeg har nå søkt bhg plass til høsten, men synes gutten på da 1år er så liten. Nå har jeg tenkt litt på dagmamma. Men det blir vel dyrere? Hva burde jeg sjekke opp hvis jeg skal ha dagmamma?

Har noen av dere erfaringer (positive og negative sider fra begge)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har søkt bhg plass jeg også...

 

Men har jobbet selv i bhg og sett hvor fint de har det sammen med andre barn. Men sliter litt selv med å skulle gi fra meg barnet mitt til andre... *hønemor*

 

Aner ikke hva det koster hos dagmamma, men om du sjekker forumet for det her, så kanskje du får en ide om hva det koster?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt til å sette eldste hos dagmamma hos naboen når hun var et år. Er så glad vi ikke gjorde det. Viste seg at dagmammaen er under oppsyn av barnevernet fordi hun blir slått av mannen, og hun og han slår barna sine. Nå i ettertid har jeg sett hennes forhold med barna, og det er bare skriking og drar de etter seg når de er ute. Så ble litt skremt av det...Men, hvis det er en dagmamma man kjenner er det kanskje bedre.

Har søkt barnehage til hun minste i samme barnehage som eldste, har vært kjempe fornøyd med barnehage fram til nå iallfall. Alt er bedre lagt opp der og mye mer aktiviteter og morro for barna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje sikrere å ha ungene i bhg. Jeg har også jobbet 5 år i bhg, men da har aldri MIN unge vært der. Liksom anderledes da. Jeg har nå ingen jobb heller,så hvis jeg ikke får jobb, så blir jeg jo hjemme med han. Hadde jo vært kjekt å fått en jobb der en jobbet 2-3 dager pr uke.... Vil liksom ikke gå glipp av så mye med Benjamin. Snakking, de første stegene osv. Men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt barnehage til snuppa fra 1.august.. har ingen erfaring med noen av delene, men føler at det er tryggere med barnehage.. vet ikke.. håper vi får plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor barnehagetilhenger!!

Har nå 7 1/2 år med fartstid fra eldstemann begynte i barnehage. Det er mulig vi har vært svært heldige med barnehagene, men jeg har alltid vært fornøyd med det tilbudet som har vært gitt. Har hatt god dialog med ansatte, og foreldre til de andre barna.

Jeg har flere argumenter til fordel for barnehager: Det er flere ansatte der, slik at en ikke blir så hardt rammet ved sykdom hos de ansatte. Er dagmammaen syk, så er hun syk... Videre føler jeg det er en god kontroll idet at det er flere voksne tilstede. Som Hilde Marø sier over her, er en ikke sikker på forholdene inne i et privathjem når det ikke er observatører tilstede. Det har vært flere tilfeller med slette forhold hos dagmammaer enn i barnehager.

Barnehager vil også ha en mer solid pedagogisk plattform.

Er du derimot svært trygg på dagmammaen, er jeg sikker på at denne kan gi et godt tilbud til de minste barna. Det er oftere mindre forhold, færre andre barn å forholde seg til.

Minstefrøkna håper jeg å få inn i barnehagen til storesøster:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også søkt barnehageplass allerede fra høsten av. Jeg er enig i det "tre små" sier, bortsett fra at jeg ikke har noen egen erfaring, da! ;o)

 

Hvis du skal ha dagmamma, så har du jo en samtale med dagmammaen. Du får jo ett inntrykk av mennesket da. Og så ber du om å få noen referanser og tar deg en prat med dem. Ut i fra det får man jo nokså mye inntrykk av hvordan dette mennesket er. Jeg tror ikke det er så mye dyrere med hvit dagmamma. De er ikke så langt unna maks-prisen til barnehagene tror jeg. Og så kan du trekke utgiftene fra på skatten...

 

Jeg kommer til å jobbe 80% og turnus, så jeg jobber vel ca 1-2 dagvakter i uka. De dagene jeg skal ha dagvakt kommer nok mannen min til å levere sent i barnehagen. Så jeg tror heldigvis vi kommer til å klare å lage en myk start for Karsten...

 

HVIS vi får barnehageplass, da. Det er jo ikke bare bare i Oslo, sånn jeg har forstått. I så fall må jeg jobbe 50% natt og heller være hjemme et år til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe 5 uker nå i slutten av mai og da er Emma 10 måneder og skal være hos et vennepar av meg som også har en datter bare 2 måneder eldre. Så skal jeg ha fri 8 uker og så begynne å jobbe igjen i August når hun er ca 13 måneder. Synes det er helt forferdelig å slippe henne ut av syne men det går nok bra :)

 

Jeg har søkt barnehage og håper at jeg får plass, men skulle man måtte ha dagmamma så kan du ta ut kontantstøtte som er på ca 3300kr og da kommer man ca like dyrt ut som om man hadde barnehage...

 

Men føler at det er tryggere med bhg enn dagmamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...