Gå til innhold

når kommer skille på høyre og venstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på når man kan se om barnet foretrekker å bruke høyre eller venstre hånd i hverdagen... ikke det at det har noe å si for min del men jeg er litt nyskjerrig siden både svigerfar og sambo er venstrehendt.....

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest i biologisk psykologi at hos høyrehendte går virvelen i håret på bakhodet oftest med klokken, mens den oftest går mot klokken hos venstrehendte. Har sjekket dette litt ut, og det stemmer faktisk! I følge denne "regelen" er det stor sjanse for at jenta mi blir høyrehendt. (Jeg er venstrehendt, og ser det også på virvelen:-))

Skrevet

Jeg har sett det på gutten min siden han var litt over 1 år. Han velger hele tiden venstre hånd til å spise og tegne med b.la. Hender han bruker høyre også, men etter at han har knota litt så bytter han over. Han er nå 2 1/2 og holder fortsatt på sånn. Vet ikke helt når man med sikkerhet kan si at de er det ene eller det andre. Men det ville forundre meg veldig hvis han til syvende og sist ikke blir venstrehendt.

Men gutten min sin verv følger klokka. Har heller aldri hørt om den teorien der.....

Men er det arvelig? Det er jeg litt usikker på.... Noen som vet det med sikkerhet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...