Snafus Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har tenkt på å ta modningsakupunktur fordi det høres lurt ut. Men min forrige fødsel var veldig rask (spesielt til å være 1.gangsfødende), og jordmor sa jeg kunne forvente at det derfor gikk enda raskere denne gangen (grøss......). Er det kanskje dumt med modningsakupunktur da? Jeg har lyst på det fordi jeg har hørt at det gjør livmoren mer moden og at åpningsfasen dermed går lettere. Og det var jo åpningsfasen og utdrivingen selvsagt som gjorde utrolig vondt, syntes jeg. Vil gjerne at denne fasen skal gå lettere denne gang. Men ikke hvis det da går enda raskere..... Noen som vet?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Du må snakke med JM før du får sette modningsakupunktur, så ta en tlf dit du:)
paulinemamma Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har også veldig raske fødsler, Har hatt to styrtfødsler på under to timer....fra null modning til å ha babyen ute. Dette har skremt meg veldig, så jeg er redd for denne fødselen. Men jordmor sa til meg, at modningsakupunktur kunne være en veldig god ting for meg tross alt. Da kunne modningen og åpningen kanskje skje på en roliger måte over flere dager. Eller at jeg kunne få komme inn på sykehuset til termin, og få modningsakupunktur, ikke over flere dager- men som en god måte å sette igang fødselen på. Da mente hun at åpningsfasen ville bli en mye bedre opplevelse for meg. Jeg kan ikke noe om dette, og jeg vet at hun er veldig veldig glad i alt som er alternativt:-) så jeg vet ikke hva som er lurt. Men snakk med jordmor du også, det er ikke sikkert det er så dumt. Og lykke til med fødselen din, om den blir rask eller ikke. Ut kommer disse babyene iallefall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå