Gå til innhold

Juni: Hva leker deres små med?


sma24

Anbefalte innlegg

Storm skal fortsatt bare spise på alt. Ingen interesse av at lekene kan brukes til andre ting:) Prøver å vise han at forskjellige figurer skal i forskjellige hull i puttekassen. Det er kanskje litt tidlig ennå? Han blir 7 mnd 18. jan.

Ellers så synes han det er gøy å bevege seg til sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mathias er også mest fornøyd med å putte saker og ting i munnen og mest morsomt er det med alt som ikkeer hans leker:) som mobiltlf, fjernkontroller, tresleiver, kopper etc...altså...han får ikke lov å sutte på de 2 førstnevnte da...prøver å legge det vekk...men så fort jeg glemmer meg er han der:)

 

Jeg har også prøvd å vise han puttekassen...men det er bare spennende bittelitt så vil han over på noe annet...vet liksom ikke helt hvor tidlig man skal begynne med sånne ting jeg...men...skal til hs snart så skal høre der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekene hans blir fort kjedelige, så som over; fjernkontroller, mobiler, ALT av kjøkkenutstyr, feiebrettet, ledninger (veeeeldig pop), katten, flasker ja.. Det som kan puttes i munnen eller rive ned er KJEMPE moro!

 

Mor har nok å henge fingrene i om dagen ja! =) Fordelen er at hjemmet vårt blir mer og mer barnesikkert! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne3: Takk for det.

 

Så kom jeg på en ting til: Den beste leken han har er en brødpose som mor har krøllet sammen avispapir i:) Skal ikke så mye til for å glede de små. Den får han bare leke med når jeg følger med da. Synes det kan være litt skummelt hvis det går hull og han får revet av små plastbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gustav er også veldig opptatt av fjernkontroller, mobiler osv. Det meste skal i munnen, men det er jo slik de lærer på denne alderen :-)

 

Vi har kjøpt noen lamaze-leker til han som han er veldig glad i! Et speil som han klapper på og hviner til, en remse med bilder, noen av bildene lager lyd, den fester vi enten et sted så han kan ligge på magen og ta på de, eller han får kaste den rundt, hehe. Skwish fra Manhattan Baby er han veldig glad i. Den ligner på et atom med trekuler, trepinner og strikker som henger sammen. Fin å riste med (kommer lyd) og fin-fin å putte i munnen. Har også et par leker med lyd som han synes det er morsomt å trykke på. Ellers er han mest opptatt av å komme seg rundt for tida.

 

Det er ellers altfor tidlig å forvente at de klarer å putte klosser i puttekasse... Nevøen min på 1,5 år holdt på å lære seg å putte i riktige huller i jula. Står for øvrig ¨på esken til puttekassen vår at den er fra 19 måneder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Timian på 7 mnd elsker også fjernkonrtoller og mobiler, og ledninger er han kjapt bort til om jeg snur meg et lite øyeblikk.

 

Ellers elsker han å banke to leker mot hverandre og lage bråk. Mye av lekene går i munnen her i huset også; men det klør jo veldig i munnen med tann nr 5 nesten oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår begynner å få mye leker, både små og store, billige og dyre ting. Men av alle tingene hun har er det den grønne frosken som vi fikk gratis fra Liberoklubben hun er mest glad i. Det enkle er ofte det beste sier jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor elsker babygymmen sin, driver på som en apekatt med hender og føtter ;)

Har 2 bamser fra ikea som er favoritter, en elefant og en ape-lignende sak ;) Han har så masse! Alt skal inni munnen ;) Har også en annen favoritt, en bamse med speil på magen, som spiller musikk, den er visst fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teodor vil gjerne ha mobiltelefoner og fjernkontrollen..

ellers har han en egen telefon som lager litt lyd og ringer! den er super!

 

tok fram babygymmen her om dagen. hele gymmen går veggimellom!

han åler seg fram til innevogna.. som han ikke skal leke med. prøver stort sett hele dagen å få tak i ting han ikke "skal" ha. liker også godt kjøkkenredskaper

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi liker også veldig godt leke-telefonen sin.

Elsker bøker, vaskelapper, aviser, tomme flasker, fjernkontroller og mobiltelefoner.

Ellers er hun i ekstase over gyngehesten sin! Det første hun gjør om morgenen er å gi den en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, også puttekassen selvsagt. Men bruker den bare til spising og slå for å lage lyd. Står 12+ på Brio puttekassen vi har, så det kommer nok snart : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av favoritten er samme som hos Linneas_mamma :) Den grønne frosken vi fikk fra LIbero klubben :) En annen favoritt er en bamseranglesak vi fikk fra vår hemmelihejunijulevenn :)

 

Ellers så går det i rangler, myke leker, baller, bamser og slik. Og han ELSKER hoppestolen sin da, hvis det går under leke :)

 

Fjernkontroller, mobiltelefoner og datan er VELDIG spennende, men prøver å begrense det da, liker ikke at han skal bli vant til å leke med disse tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn likerr å studere lekene sine..

ligger på ryggen med en leke i henda å studerer lenge..

Er det lyd og diverse dingsebomser tar han helt av.. ruller rundt og kaster lekene og ruller etter.. ruller på lekene sine..

litt forskjellig her .. artig å se på hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at han studerer lekene grundig og har gjort det en stund. Er ikke lenger rett i munnen med lekene nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...