Gå til innhold

Er 15 kg i uke 33 mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg 15 kg hittil i svangerskapet og begynner å bli litt bekymra. Jeg skal ikke nekte for at jeg i begynnelsen tenkte litt feil og spiste ganske mye, men de siste 6 månedene som har jeg vært ganske flink og spist normal sunn mat. Og den siste månden har jeg spist mindre enn det jeg pleide før jeg ble gravid fordi jeg blir så fort mett nå. Men skjønner liksom ikke helt hvorfor jeg legger på meg hele tiden da. Skjønner jo at babyen skal ha sitt, men hun skal jo ikke ha så mye som jeg har lagt på meg. Er det noen som vet hvor mye jeg kan forvente å legge på meg de siste ukene? De første 8 kg kom veldig fort, mens resten har kommet sakte men sikkert.Blir litt deprimert av å se på vekta:( Men jeg var tynn i utgangspunktet så det kan hende kroppen trenger kiloene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Skjønne at det e kjedelig me den vekta...

Men æ trur ikke du ska bekymre dæ så mye.

Æ har ei venninna som og e gravid, ho e høy, og va veldi tynn før ho blei gravid.

I løpet av sine første 6 mnd la ho på sæ 25 kg!

No e ho 7 mnd på vei, og har kommet over 30 kg ekstra.

Sjøl har æ bare gått opp 13 kg..så det e stor forskjell på gravide.

Men, som sagt ho va veldi tynn i utgangspunkte, så kan hende va det ett signal fra kroppen hennes som krevde litt mer "fett" på kroppen for å klare alle di her ekstra påkjenningen som kommer i en graviditet..

Det forsvinn sikkert ganske raskt etter at babyen e kommet uansett..

Prøv heller å nyt den her tia, istede for å bare irritere dæ over vekta..

Du e sikker like skjønn som alle andre gravide.. :))

Skrevet

Hei, Jeg "sliter" med det samme som deg. Blir lettere frustrert over de som skriver 2 kg, 4 kg osv.. Utgangspunktet mitt var 60 kg (er 173 høy)

Så jeg hadde litt å gå på. Men nå ønsker jeg at det skal stanse, for det er da søren meg fra nå av at vi virkelig skal legge på oss?? Er redd jeg ender med 20 kg hvis dette fortsetter.. Har vokst ut flere mammabukser allerede, og jeg peser bare jeg går opp trappa til 2 etasje. Får håpe dette skreller av, slik det har gjort 2 ganger før..:)

30 + 2

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har lagt på meg 18 kilo.. jeg er ikke flink til å passe meg heller. jeg får ta det når jeg har født.har ei jente på ni år fra før, da la jeg på meg 25 kilo.. Mange av kiloene er vann i kroppen. Vi får trøste oss med at hver kilo er verdt det :)

Skrevet

Håper det renner av ja. Men det er jo verdt det:) Men har egentlig aldri vært så vektfokusert før, men har blitt det når jeg ble gravid.

Skrevet

En helt normal og sunn vektøkning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...