Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Snuppa på fem og en halv mnd fikk smaksprøver på 6mnd-hvetegrøt(med banan og eple) i går og idag. Noen timer etterpå har hun fått veldig vondt i magen begge gangene.(Tenkte ikke på at det kunne være pga grøten før reaksjonen kom etter den andre smaksprøven). Hun er vant til 4-mnd-risgrøt, og havregrøt. Tåler også fruktmos på glass. Kan hun være allergisk mot hvete? Er hvete "hardt" for mage og fordøyelse? Kan hun ha allergi eller cøliaki? Gir henne uansett ikke mer av den grøten..
Libido- Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 hmmm.. skal man ikke være forsiktig med å gi hvete, pga gluten? Trenger ikke være allergi. men prøv å vent noen uker før du gir igjen. Så du ikke "provoserer" frem en allergi.
Bonusmamma13 Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Vet det sies at banan ikke bør gies før etter 6 mnd, men aner ikke hvor mye banan det evt er i grøten.. Personlig er ikke jeg så glad i hvetemat, syns det metter dårlig og kan gi magesmerter, men det er på meg selv da..
vårspiren Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har gitt tuppa havregrøt to ganger med en ukes mellomrom. Det var en sånn pakke fra Nestlé som vi fikk en prøve på i posten. Begge gangene kastet hun opp et par timer etterpå måltidet. I forgårs, da jeg sist ga henne det kastet hun opp hele sju ganger! Og som om ikke det er nok, er hun tett i nesa si. Så når hun spyr klarer hun ikke å trekke pusten gjennom nesen, og blir helt lilla i toppen stakkars. Hun var så utslitt etter "turene" at hun ikke orket å holde hodet sitt oppe selv engang. Bare lå flat ut, og var totalt utkjørt. På slutten kom det bare opp vann og slim i oppkastet, så hun fikk tømt alt det som var i den 6 mnd. gamle magen sin, stakkars. Jeg var på helsestasjonen med henne i går og der mente hs og barnelegen at det kunne være melkepulveret i grøten hun reagerer på. For hun har aldri klart å holde på mme heller, når hun fikk det da hun var mindre og vi trengte barnevakt. Gikk litt tid, og så kom det hele i retur. Legen sa at jeg skulle prøve samme grøt igjen om et par uker for å se om det er samme reaksjon. I så fall må hun utredes.
fanta free Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 hvregrøten går ned på høykant her, men prøvde hvete grøten bare for å prøve og da fikk han vondt i magen... det er mer gluten i hvete enn i havre, så jeg holder meg til havre som han tåler og liker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå