Gå til innhold

Bra og dårlig i Tondheim

Anbefalte innlegg

Jordbærpikene er veldig barnevennlige, men det kan være litt trangt der. Er uansett alltid barnevogner, babypludring og amming rundt om kring når jeg er der :)

Cafèen på Ikea er også topp, der får man til og med gratis barnemat på glass.

Erichsen(konditoriet i Nordre) er flott, men ikke for småbarnsforeldre.. Der må man pent sette igjen vogna ute gitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7751636-bra-og-d%C3%A5rlig-i-tondheim/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Choco Boco nederst i Nordre var veldig greie:-)

Jeg spurte pent om hvordan det var med barnevogn der da før jeg dro inn vogna. Men det var ikke noe problem i det hele tatt så lenge jeg ikke satte den midt i veien for kunder og ansatte. Ingen som løftet øyenbrynet engang da junior også ville spise på kafe;-) Bra service er det også, forresten!

Annonse

Gågata kafe!! I Th. Angellsgate - kjempesvært lekerom med stelleplass og sittegrupper for foreldre, barseltreff el.l. Kjempe-barnevennlig! Vært der masse med treåringen vår og det er utrolig kjekt om man skal ha tid til å spise litt og ikke bare fly etter unger ;-)

Egon i Søndre har også lekekrok, men den er mest for større unger, bare i det siste at vi har sett nytten av den til storebror, men koselig sted og god mat :-)

Bare Blåbær er flott om ungen sover i vogna, men dårlig plass til vogner inne da, men nam mat :-)

Liker ikke Jordbærpikene, Byhaven kafe og Erichsen... Jordbærpikene er det alltid så utrolig fullt, Byhaven er bråkete og ukoselig, og Erichsen er de bare frekke!

• 1 måned senere...

Vet noen om det fortsatt ikke er tillatt å amme i Palmehaven. Ikke det at det er stedet jeg pleier å vanke, men jeg synes det er uhørt at retauranter i dag har forbud mot amming. For noen år tilbake var det avisskriverier om nettopp dette, og der kom det fram at disse fornemme fruer og herrer som spiser i Palmehaven føler seg støtt av offentlig amming. De mente at dette var en restaurant med lange tradisjoner i de finere kretser, og derfor måtte ammende mødre respektere at amming ikke ble godtatt. Hvis de ansatte så deg amme, kom du til å bli bedt om å gå til toalettet eller eget rom for å fortsette ammingen!!!

Jeg sier bare en ting. Bestiller jeg meg varm mat på en restaurant, og min baby våkner og er sulten, da er det ikke aktuelt for meg å gå på toalettet for å amme, og komme tilbake et kvarter senere for å spise kald middag!!!

Vi lever tross alt i 2007!!! Jeg respekterer andre menneskers meninger, men vi ammende mødre må jo også vises respekt, så lenge vi oppfører oss som folk. Det er jo ikke akkurat snakk om å blottlegge brystene, heller, da.

Jeg kjenner jeg blir provosert av sånnt, og kunne faktisk ha tenkt meg å dra dit, med baby, bare for å protestere. Hva mener dere? Skulle vi fått igang en aksjon, der ammende mødre spiser i Palmehaven, og nekter å la seg forvise til toalettet for å amme, bare for å statuere et eksempel?

• 2 år senere...

Vi pleier å dra på Dolly Dimples på Lade. Der har de et stort og fint lekerom til barna. Virker som et populært sted for barnefamilier, god plass til barnevogn er det også. Stellebord tilgjengelig på toalett som er rent o ghyggelig. Riktignok ingen cafe, men veldig deilig at barna aktiviserer seg selv litt mens maten siger ned! Er vindu inn til lekerommet så vi kan sitte utenfor. Praktisk når man er i 7.mnd med tvillinger iallefall!

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...