Gå til innhold

Dere som gir en del fast føde


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

merker dere forskjell på nattesøvnen? Simen får grøt til kvelds. Ellers bars pupp. Men våkner fremdeles 2-3 ganger for mat etter han har lagt seg. Kanskje jeg skal prøve middag i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da Benjamin var 4mnd begynte jeg med grøt. Fikk det til lunch i tilfelle han reagerte på den. Ville ikke ha kaos på natta. Det gikk veldig greit og etter 2-3 uker ga jeg grøt til kvelds en kveld. Han var så urolig hele kvelden. Gikk flere timer før han sovnet skikkelig. Fikk beskjed av hs om da å fortsette å si det til lunch. Nå som han er 5,5mnd tenkte jeg å prøve igjen på kvelden. På kontrollen i går sa hs at han kunne får to mindre måltid grøt på dagen i stedet for ett større.

Kanskje Simen også reagerer litt på grøten? Benjamin får ellers bare mme. Har begynt med smaksprøver av fruktmos.

Han har aldri våknet på natta og vil ha mat. Ikke siden han var mindre enn 6 uker. Etter det han han sovet 12-14t hver natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Anna begynte med grøt på kvelden merket vi faktisk ikke noe særlig forskjell på natten. Noen ganger sov hun nesten hele natten, mens andre ganger våknet hun en til to ganger for å få mat. Men da vi i tillegg begynte med grøt til lunsj (sen lunsj) har hun sovet som en stein. Hun våkner på morrasia (mellom halv sju og halv åtte som regel) for en puppeskvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet med ett grøtmåltid på formiddagen, med fruktmos til. Dette har inntil nå vært pære. Dette er helt klart drivende på avføringen hennes, så nå er hun passe sår. Går over til mammas hjemmelagede eplemos idag, jeg:-)

Men over til det du spør om, har merket at soveøktene på natten har strukket seg mot 4 timer mellom måltidene, mot 2-3 tidligere. Så det er vel den rette veien å gå. Og hun våkner mer til faste tider på natten. De siste nettene har hun våknet 06.55 sharp! Utrolig!

Hun er noe mer urolig på dagtid, sannsynligvis fordi hun har mye som skal ut igjen;)

Jeg skal prøve med smaksprøver av middag først, for å se om det etterhvert kan hjelpe på nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir grøt på formiddagen og har begynt med litt middag i tillegg. Men når jeg ga grøt på kvelden så våknet hun 3-4 ganger pr natt. Så da gikk jeg tilbake til å gi bare mme på kveld, nå sover hun fra 19-5/6 igjen. Skal høre med Hs på mandag. Vet ikke om det er magen eller bare er tørst..

Ser ut til å tåle grøten fint på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...