Gå til innhold

Et vennlig tips

gleder.meg

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke her for å dømme, men jeg håper at dere som er under 20 år (og ikke er gravide ennå) tenker dere om før dere prøver å få barn. Studer, fest, lev livet og få jobb først! Det er vanskelig å studere når man har barn og det er en stor fordel økonomisk å ha jobbet først. Det er viktig å ha en periode i livet hvor man bare kan være ungdom, før man blir voksen og ansvarsfull. Nå blir sikkert noen provoserte, men jeg håper at det kan få noen til å tenke seg om en ekstra gang. Når barnet først har kommet til verden, er det ingen vei tilbake... Men til dere som er unge og allerede gravide; jeg ønsker dere lykke til og jeg håper at dere klarer dere bra. Helt sant!!

Fortsetter under...

det synes ikke jeg=) hun får forståelse og samtykke fra meg.

jo du har helt rett.. synes man skal tenke seg godt om før man tar et slikt valg. mange ting man ikke kan gjøre når man får barn, og det er jo ingenting som hindrer i å få det senere. selvom mange ikke liker å høre slikt så synes i hvert fall jeg at det absolutt ikke var noe som helst i veien med innlegget ditt=)

Må si meg enig med henne :) (inne å sniker hos dere igjen hehe) Jeg har alltid vært hjemmekjær og glad i unger også.. Men det er utrolig SLIIIIITSOMT å få barn, tror ikke folk forstår akkurat hvor slitsomt det er før de får barn selv.. Jeg er sliten døgnet rundt selv om jeg har fått den nydeligste og snilleste snuppa i verden :) Blir litt lei meg når jeg ser jenter på 14-15 år om planlegger å få barn.. En ting er når spiren først er der, men å planlegge det? Man må tenke seg godt om å virkelig tenke at du kommer til å måtte ofre ditt eget liv for en annens liv i 18 år fremover. Men dere som allerede er gravide må ha masse lykke til å jeg håper vi ses inne på dib snart..

Jeg tror ikke HI sier ikke dette for å hakke eller vere bedreviter, men fordi hun vet...Jeg har mange "veninner/bekjente" som er 2-3 år yngre som kommer trippende for å gratulere med en etterfølgende komentar "jeg også vil ha baby"...yeah, kjøp en valp i stede forløbi :P

Dere har så mye mer å gjøre, andre ting å bruke pengene på, far på shopping tur til paris og en uke eller to til syden og en langweekwnd på spa til island....

Jeg angrer ikke på at jeg bestemte meg for å få babyen min når ting først har blitt sånn, men jeg misunner litt veninenne mine som kan gjøre akkurat det som de vil, jeg må spare penger til hus og utsryr nå, har heldigvis en fantastisk mann som hjelper meg, men å bruke pengene på en langweekend på enten shopping eller spa har jeg ikke samvittighet til, jeg vet det er viktigere ting å bruke pengene på fremover....

Bare utsett det litt, ingenting løper fra dere.....er kjærligheten mellom deg og kjæresten sterk nok så varer det, og enn er fortsatt ung mor selv om man har rundet 20.......

Annonse

Annonse

3 pp eller hva du kalte deg, Selvfølgelig er det lov å komme med deres meninger også :) MEN det går ann å være saklig da for guds skyld, hvor saklig er det å si at en person er dum bare fordi de sier sannheten? For det er faktisk sannheten, dere har ikek barn enda, dere vet 0-nada om det å ha barn samme hvor mye dere har sittet barnevakt.. Det er INGEN som vet hva det vil si å få barn før man faktisk har fått det. Derfor er det lettere for oss som allerede har barn å uttale oss om saken. De fleste jeg har snakket med hadde jo helst sett at de hadde ventet noen år med å bli gravide, selvfølgelig er gleden der når barnet først kommer og jeg elsker virkelig jenta mi over alt i verden, MEN jeg ville aldri ha planlagt dette.. Helst skulle jeg vært ferdig med utdannelse, hatt et stort hus hvor hun kunen vokse opp o.l. Man kan ikke nekte for at det er det beste grunnlaget å ha når man skal ha barn, nekter man for det så beviser det faktisk bare hvor uvitende man er. Så konklusjonen er vel at jeg synes det er flott når man tar ansvar for sine handlinger når man først har blitt gravid, MEN å planlegge graviditet i så ung alder det skjønenr jeg eg ikke helt på..Hvorfor det haster sånn for en på 15-16 å få barn? det skjønner jeg hvertfall ikke.. Hvis man er så glad i kjæresten sin og er overbevist om at det vil vare så vent noen år, vær kjærester og kos dere så kan barn komme senere..

jooo, for all del synes jeg ikke at 16åringer skal plalegge en graviditet!!

men hvis du hadde lest det første svaret mitt så hadde du også sett at jeg satte meg selv på spissen fordi jeg følte at hovedinnlegger satte alle under 20 i en bås. Selv er jeg ferdig utdannet, har jobb, egen leilighet, bil osv, i motsatning til en annen på min alder som gjerne ikke har noen av delene. Det var mitt poeng.

Og hovedinnlegger må ha vært bra naiv hvis hun/han,ikke trodde at det ville bli reaksjoner etter som hun/han faktisk legger inn et(for mange) støtende innlegg på et forum for gravide/prøvere under 20 år.

og ja, jeg er enig med MrsDior, er nok av dem som kommer og lirer av seg dritt og stikker igjen. Akkurat som dette med innlegget.

Nei jeg er ikek enig i at Man skal si at ALLE er sånn, det finnes alltid unntak og 20 år er jo ikke sååå ungt heller. MEN hun skrev jo ingenting støtende i innlegget sitt, ikek noe frekt, ikke noe dømmende, bare sannheten. At et barn er mye mer krevende enn hva vi tror før vi har fått dem. Vi har alle vært i samme situasjon som dere, å jeg innrømme rnå at jeg ikek visste hva jeg gikk til :) dere kommer til å måtte velge mange kameler når dere får barn selv, vi har vært der alle sammen. Å komme med sånne uttalelser som Mrsdior kom med (om hun ikke spøkte selvfølgelig) beviser bare at hun fortsatt er litt umoden. Jeg mener hvertfall at hvis man skal være voksen nok til å oppdra et barn så må man være voksen nok til å svare på en saklig måte også, hadde hi vært e idiot som lirte av seg med de dummeste påstander så hadde jeg kanskje forstått at man tok igjen med samme mynt. Men det gjorde hun ikke, hun har skrevet et saklig og ganske reelt innlegg. Kanskje dere ikke vil innse det enda, men det er mange sannheter i det innlegget hun skrev. Jeg blir bare oppgitt fordi mange ikke vil innse hva det vil si å ha et annet liv å ta vare på resten av ditt eget liv. Selvfølgelig er det mye morro, men det er utrolig mye slit også, for ikke å snakke om bekymringer. Å jeg vil tro at hvis man ikke har økonomien i orden, ikke er ferdig med u-skolen o.l. så vil det bli ekstra bekymringer i tillegg.. Virker bare som om noen her inne tror det å få barn er en dans på roser, at alt skal bli så sukkersøtt og romantisk å det skremmer meg litt.. Sier selvfølgelig ikke at det gjelder alle, men noen...

Jada vi er uenige :) jeg synes det er helt greit at hun er uenig også, men hun uttykket det må en fryktelig umoden måte. DET er poenget mitt, det blir for dumt å sitte å kalle folk dumme bare fordi di forteller deg noen sannheter. Sånt gjør man i barnehagen, hun hadde fått mye mer respekt hvis hun hadde sagt "vet du, jeg er litt uenig med deg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...