Gå til innhold

For tidlig for hjertelyd... usj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen til 2. ordinaere kontroll i dag, og hun og sykepleier forsoekte i 20-25 minutter aa finne hjertelyden paa ungen. Jeg er bare 12+4 i dag, saa hun sa foer de begynte at det kunne vaere for tidlig, men vi hadde jo haapet at det gikk, da. Hun synes hun saa vidt hoerte antydning til noe, men kunne ikke vaere helt sikker. Saa da fikk vi velge mellom ultralyd i neste uke og aa komme inn om to uker for aa proeve igjen. (Vi bor i utlandet, saa det er nok mer vanlig med flere ultralyder her.) Vi valgte ultralyd, saa da blir det paa torsdag. Legen betrygget oss med at det er helt normalt aa ikke hoere noe saa tidlig, men det blir jo veldig koselig aa faa en ekstra-titt, da.

Andre som ikke har hoert noe saa tidlig? Jeg har litt ekstra paa magen, saa det kan jo vaere derfor. Pluss at legen sa det kommer veldig an paa hvordan ungen ligger og hvor morkaken er festet. Men det var jo likevel litt leit, da. Hadde saa veldig lyst til aa hoere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hørte det ikke på meg før i uke 15 :) Så du kan nok ta det helt med ro. Lykke til på ul :D

Skrevet

Jeg hørte hjertelyd 11+6. Men kegen sa jeg ikke måtte bli stressa om han ikke fant noe.. Jeg maste meg til en liten "lytteseanse"...

Skrevet

Med nr 2 hørte jeg fosterlyden i uke 11. Med nr 3 og nå med nr 4, (har bytta lege siden første gangen jeg gikk gravid), så ville ikke legen begynne å høre etter fosterlyden før i uke 16, nettopp pga at mange blir så redde om de ikke hører fosterlyden.

Helt normalt! ;)

Skrevet

rettt før legen skulle finne hjertelyden så stoppa han og sa: du må IKKE bli redd hvis du ikke hører noe.

men hadde flaks :) høre noe i uke 12 :)

Skrevet

Takk for saa mange betryggende svar... Vet jo at det er helt normalt aa ikke hoere noe, men man begynner jo aa tenke, da. Mistet en gang foer, veldig tidlig. Samtidig har jo dette svangerskapet alle tegn paa aa gaa bra--har masse symptomer, og bare en sjelden "strekk-krampe", ingen bloedninger, o.l. Og legen sa foer hun begynte at uke 12-13 er det tidligste slike aparater kan plukke opp...og for mange fanger den ikke opp lyden foer i uke 15. Saa jeg proever aa slappe av og tenke paa at ungen bare ligger godt gjemt der nede. Det var jo ogsaa litt koselig at vi fikk tilbud om ny ultralydtime paa grunn av dette, da. Vi takket nei til nakkefoldsscan og genetisk veiledning i uke 12 (noe som her tilbys alle over 30), saa det blir hyggelig aa faa en liten smugtitt selv om vi ikke vil ha alle testene. Gleder meg til torsdag, jeg...

Skrevet

er så utrolig mye fokusering på å miste at alle blir smitta.. var selv sånn en liten stund helt til mamma fortalte meg at jeg burde skjerpe meg og at jeg drev sånn hjalp ikke. men når man mister er det jo som regel noe galt med fosteret og kroppen støter det fra seg. er vel bedre det enn å få en unge som har det vondt....

Skrevet

kan være at livmoren ikke har kommet opp bekkenet eller hva de kaller det enda.

men at du har litt ekstra har ingenting å si,det lurte i på å,men det sa ho ikke gjør noe.har ikke overdrevent mye,men noe.var 13+1 og ho hørte det da :-)verdens nydeligste lyd.

Skrevet

Jeg spurte min lege om det ogsaa, og hun sa at det kan ha noe aa si. Det staar ogsaa i en graviditetsbok jeg har. (What to Expect When You're Expecting--graviditets"bibelen" her i USA) at hvis man har litt ekstra paa magen kan det ta litt lengre aa hoere hjertelyd. (Har ikke saa veldig mye ekstra jeg heller, da--men noe er det.) Vet ikke hvilken lege som har rett, men jeg skulle tro min vet hva hun snakker om, for hun er obsteretisk spesialist/gynekolog som sikkert hoerer etter hjertelyd flere ganger hver dag siden barnefoedsel er det eneste hun driver med (ikke fastlege.) Ikke at det gjoer noe, da...men synes noen ganger leger sier mye forskjellig.

Skrevet

Det er litt tidlig tror jeg, noen er sikkert heldige med å finne hjertelyden så tidlig. Jeg hørte hjertet da jeg var 13+4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...