Gå til innhold

jenta vår har kommet:)

Anbefalte innlegg

mandag 8/1 kl 10.30 hørte jeg et knepp i magen. tenkte at dette måtte være hinna som sprakk.. gikk på do, og da kom det litt forstervann.. vekte sambo, som fikk litt panikk :P han begynte å ta oppvasken og barbere seg, hehe.. ringte til føden og skulle komme inn på sjekk kl 14. begynte å få svaaake rier.

på sjekk kl 14 hadde riene blitt litt sterkere. jordmor sjekka ikke åpning, men trodde nok vannet var gått, men hodet sperret for, derfor kom det lite. hun satt på meg disse måle-greiene, og jeg hadde sammentrekninger. men siden jeg var førstegangs mente hun at dette kunne ta lang tid enda. fikk time til ny kontroll kl 9 dagen etter. selv om hun trodde vi kom i løpet av kvelden.

da vi kom hjem kl 15 hadde riene blitt vonde, og vi tappet i badekaret. det hjalp litt i begynnelsen, men riene ble etterhvert så vonde at jeg ikke holdt ut!! sambo tok tiden, og det var ca 4 min fra en rie startet til den neste startet. jeg sa at nå ville jeg ikke mer, skal ha epidural!! ring føden!

kom inn på føden kl 16.30. krøket meg bortover mens jeg stønnet uhemmet. satt oss inn på et kontroll-rom og ventet på JM. da hun kom var jeg midt i en rie, og hun sa at vi bare skulle finne ledig fødestue med en gang!

hun sjekket åpning, 6-7 cm allerede!! fikk prøve lystgass, men den funket ikke så den kastet jeg fort i fra meg. jeg ville ha epidural! hun ringte på legen som skulle komme. hadde noen fryktlige rier, og sa til JM at jeg måtte på do. hun sjekket åpning, 9,5 cm.. ingen vits med epidural her nei! kl var nå ca 17.20, så dette gikk fort unna.. hun sa at jeg kunne begynne å presse når jeg ville. pressa litt etterhvert, men kjente at det ikke var så mye kraft i pressene. etter en time med lite effektive pressrier ble jeg satt på drypp. pressa til jeg ble blå i ansiktet og sambo hadde røde neglemerker i hele hånda :P etter nok en time med pressing, kom jenta ut! kl 19.20 ploppet hun ut, hvit og blå! jeg fikk skikkelig skjelveanfall, og JM sydde en liten rift. vooondt!!

Victoria var 3230 gram, 45 cm og 36 cm rundt hodet. kom 15 dager før termin. nå er vi hjemme etter 3 dager på pasient hotellet. jenta sover og spiser stort sett, og er bare sååå søt! er helt forelska:)))) hun hadde litt løst hofteledd, så vi skal på sjekk om 1 uke for å se om det er nødvendig med pute. (medfødt hofteleddsdysplasi). hun tar puppen, men begynner å bli sår og F%&n så vondt det er!

ble kanskje litt langt dette :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7751078-jenta-v%C3%A5r-har-kommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...