Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har et utrolig stor og teit luksusproblem. Vi har kjempebra økonomi fortiden. Jeg har aldri hatt så mye penger å rutte med som det jeg har nå. Her er "problemet": Jeg har alltid vært gjerrig så jeg er ikke vant til å bruke penger, men nå vil jeg bruke litt på vill, men fornuftig shopping. Men hva skal jeg kjøpe? Er på slanker'n så snop og beluga kaviar kommer ikke på tale. Klær kan jeg heller ikke kjøpe, siden jeg er på vei ned i vekt. Barna har allerede nå formye klær og leker, så de får ikke mere på en god stund. Det eneste jeg kan se at vi mangler er flatskjerm og hjemmekinoannlegg, men jeg og mannen har en avtale om at vi ikke skal kjøpe ting som fremmer det å sitte stille i sofaen. Reiser osv er foreløpig utelukket siden vi har en 3 mnd gammel baby. Så hva skal jeg bruke pengene på? Eller skal jeg bare sitte på dem og vente til jeg blilr hot mummy og bruke alt på fancy garderobe.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hehe, vi har flatskjerm :-) Men har kjøpt meg ergometersykkel som jeg kan sykle litt på når jeg ser på den :-) Dær har du to ting du kan kjøpe :-)
kamillaen Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Hehe! Deg og typen kan ta en dyr og romantisk middag på en super flott resturante:) Hvis dere har mulighet til barnevakt så tar dere en natt på en flott hotel! Lykke til da;)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 man trenger ikke sitte stillei sofaen med stor flatskjerm, har 42tommer på veggen selv, og den ser man selv om man står, og med hjemmekinoanlegg kan du jo høre den godt også, så jeg ser forslaget ditt og høyner det med steppemaskin og sånn trimsykkel, så er det bare å tråkke i vei mens dere ser og hører på tv:) hihihi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 bare ha dem litt til du finner noe bruke dem på da.. Greit det da å bare plutselig ser noe man vil ha å så bare veit man kan kjøpe det med engang
kristin2 Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Hehe...luksusproblem ja. Hva med å investere noe i sparing, altså verdipapir, akskjefond eller lignende. Kan jo lønne seg på sikt. Eventuelt betale ned litt ekstra på lån. Eller rett og slett spare de til du blir hot mummy igjen og kan bruke dem på litt nye klær. Det er jo kjekt å fornye seg litt når man føler seg klar for det Spare til en reise er heller ikke så dumt, kan jo være en reise som ligger litt lengre frem i tid i og med at babyen er 3 mnd gammel nå. Det er jo mange steder man kan reise med småbarn, men likevel greit å vente enda noen måneder.
Trollet73 Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 He he...jeg har samme problem som deg! Jeg føler meg unormal i forhold til de andre her inne, for jeg har mer enn nok penger, har lyst å bruke dem - men hater å handle klær. Her er min plan: Føler meg ikke så veldig "hot" etter fødselen, så jeg bruker penger på velvære til meg selv (hudkremer og slikt). Synes det er viktig å forebygge aldringen også, og så ser man jo freshere ut :-) Til høsten (når babyen er ett år) vil jeg ta en tur til Italia alene på sånn "Finn-deg-selv" reise. Feks denne http://www.lifetravel.no/ItaliaLaer.php Man må ta vare på seg selv og leve i nuet! Bruk pengene på noe deilig til deg selv. Spa eller annen velvære.
SuperGlad Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Spar pengene :-) hvis dere er normalt i overflod av penger så spar noen mnd til minste er gammel nok til tur, så drar dere på ferie til Mauritius! Det er den store drømmen her :-)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Du kan ta med deg barna, meg og snuppa på sydenferie mens gubben din er i Hellas. Da skal jeg være bestevennen din for alltid. Haha.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 jeg har funnet ut at hvis pappaen klarer å være barnepike for barna, at babyen tar flaske osv så skal jeg ta noen kurs..... tenkte smykkelagekurs osv kanskje scrapping også. Ferier og sånn er allerede ordnet
Trollet73 Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Dersom du er på slanker'n, ikke gjør som meg: Jeg kjøpte meg nettopp en fancy smancy espresso/cappuccino-sak. Utrolig hvor deilig det er å sette seg ned med PC og en caffe latte. Ikke så veldig slankende!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 dodge oki, men da må du ta all nattevåk for alle barna, mens jeg nyter paraplydrinker og ser på brunemanneromper...... ps. er det greit at du ammer også, så slipper jeg å være bekymret for alkopupp
Bonusmamma13 Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Hadde gått til en fancy hudpleiesalong og tatt dags-spa og slankebehandlinger. Om du ikke kan kjøpe klær ennå, så kan du vel kjøpe sko/vesker og annet tilbehør?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Da mitt lille gull var 3 mnd dro vi to pluss en venninne til syden og koste oss. Vel investerte penger! Senere har pappa`n også vært med en tur til varmere strøk, og neste måned reiser lillegull og jeg til Frankrike og besøker venner vi har der. Så jeg anbefaler reise....
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Oi, det var et problem jeg skulle hatt...Du kan enten gi de til meg;P eller kanskje kjøpe noe treningsutstyr? Nye sko? (det skal godt gjøres å slanke føttene.. eller kjøpe noen få klesplagg som passer nå? Det er bra for selvfølelsen å ha nye fine klær og hvis du slanker deg ut av de kan du spare de til neste gang du blir gravid.. Uansett ønsker jeg deg lykke til med å løse dette enorme problemet;P
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 12. januar 2007 #16 Skrevet 12. januar 2007 Vet du...jeg tror at hvis jeg måtte ha tenkt to eller flere ganger på hva i alle dager jeg skulle brukt penger på, ja da hadde jeg sendt en god slant med penger til dem som virkelig trenger det. Så kan du på sure vinterkvelder varme deg med tanke på at de pengene gjør noe som er mye bedre for noen som trenger dem mer enn deg. Ikke for å vær kjip altså, jeg mener det oppriktig )
Yara Skrevet 12. januar 2007 #17 Skrevet 12. januar 2007 Enig med smilie:) Ellers høres det flott ut å ta noen kurs da! Kos deg!
-carina- Skrevet 12. januar 2007 #18 Skrevet 12. januar 2007 Jeg fikk akkurat digitalt speilreflekskamera... Det er "kjekt å ha" når man har barn. Og så kan du gå foto og scrappe-kurs. Scrappe-ting er dyrt, så da har du brukt opp de pengene! )
Salsa Skrevet 12. januar 2007 #19 Skrevet 12. januar 2007 Hva med å investere i kunst? Gå på et galleri og finn et eller flere bilder som virkelig fenger deg og som du med stolthet kan ha hengende over sofaen eller et annet sted. Det er allright å ha noe annet enn de vanlige IKEA-bildene hengende på veggen.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 12. januar 2007 #20 Skrevet 12. januar 2007 Ja, god ide! Fertila: Du vet det galleriet hvor jeg har solgt kuene mine? (der du og jeg spiste kake og sønnen din falt gjennom stolen, hihi...) De driver og flytter nå, og selger masse fine bilder av kjente kunstnere på halv pris.
m-mamma Skrevet 12. januar 2007 #21 Skrevet 12. januar 2007 Velvære (hudpleie, aromaterapi, manikyr, sminke, hår), interiør...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #22 Skrevet 12. januar 2007 http://forbruker.no/pengenedine/pengebruk/article1598864.ece ;o)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #23 Skrevet 12. januar 2007 Sykt innlegg. Er det bare for å skryte eller? Gi penger til veledighet dersom du har så masse penger at du ikke vet hva du skal gjøre med de. Mange som ikke vet hvordan de skal få ting til å gå rundt i det daglige..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #24 Skrevet 12. januar 2007 Enten: *veldedighet eller *fettfjerning/nye pupper/ny nese og kanskje stramme opp litt hud???? Nå var jeg litt ekkel tilbake;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå