Gå til innhold

noen som vet???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har i vært sykemeldt i mange måneder nå fra jobben, men går skole (får ikke stipend pga foreldrene mines inntekt, ENNDA jeg har eget hus og har bod hjemmefra i 4 år). nå når jeg er ferdi med sykemeldingen min og skal begynne og jobbe igjen er det lite med jobb å få så inntektene mine blir minimale fremover=( (max 3-4 000 i måneden) har en samboer som er uføretrygdet og får ca 9000 i måneden.

hvis jeg skulle bli gravid nå å få termin i oktober/november/desember hva er best og gjøre da?

skal søke som lærling til høsten men er ikke rettselev lenger så det er jo ikke sikkert jeg får meg plass.

hva bør jeg eventuelt gjøre?

hvordan regner NAV ut hva du skal få i måneden dersom jeg får fødselspenger?

tar dem utgangspunktet i fjorårets inntekt eller?

hvist jeg ikke har tjent nok til fødselspenger, å får engangsstønad, hvordan vil jeg da kunne få penger/inntekt i permisjonstiden? kan jo ikke leve på samboern min...

Lurer veldig og dersom det er noen som vet eller har hatt det lignede selv så pliiiiiiis svar..

sorry for at innlegge ble litt innviklet og langt...

Fortsetter under...

når du bor for deg selv har du jo rett på stipend uansett hva foreldrene dine tjener, regner med at du har adresse hos deg selv :)

men uansett om du har rett på stipend eller ikke, så har du vel rett på lån, og da har du nok også rett på fødselstipend fra lånekassen.

Hvis du bare har rett på engangstøtten fra NAV, så får du nok ikke noe mer penger utover det.

takk for svaret Alexi=)

har gått skole i alle disse 4 årene jeg har bod for meg selv, har meldt adresse endring til folkeregistret osv men får fortsatt avslag, får til og med avslag på søknad om lån hos lånekassen pga dette er behovsprøvd og foreldrene mine tjener for godt, men kan ikke si at di gjør det alså, mange i klassen min som får stipend ennda de bor hjemme og foreldrene tjener fett med penger...

syke greier det der og ingen kan gjøre noe med det når jeg tar det opp med rådgiver, lånekassen osv!

det passer på en måte med tidspunkt og framtidsplaner som vi har, men kansje ikke helt med økonomien=)

får vel ta det som det kommer istede=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...