Gå til innhold

utvikling 8 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby krabber (men åler seg helst), sitter selv og står opp i senga og holder i sprinklene.

Er det vanlig at de reiser seg på dette alderstrinnet? Kommer h*n til å begynne å gå tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten 8 mnd om en uke

Skrevet

Noen babyer reiser seg tidlig, andre ikke. Gutten min er 8 mnd + 1 uke, han drar seg opp i knestilling og hvis han kan legge overkroppen oppå noe så drar han seg opp på bena, men er absolutt ikke stødig enda.

En venninne av meg har en baby som er 1 mnd. eldre. Han satt seg opp selv når han var 7 mnd. Reiste seg opp når han var 7,5 mnd. Nå er han snart 9,5 mnd og går rundt bordet, slipper seg kanskje i 5 sekunder. Han går også etter sånn gåvogn.

Så mulig din gutt vil gå tidlig : )

Skrevet

Lillegutt har gått rundt bordet siden han var 7 mnd:)

Skrevet

min baby,krabbet , satt stødig å reiste seg opp på møbler da han var knappe 6 mnd!! er nå snart 8 mnd.

Skrevet

Og jeg som syns min er så flink, han kommer seg opp i krypeklar posisjon, men kommer seg ikke av flekken. Dvs at han ruller over hele stua, og dytter seg bakover, men kommer seg ikke fremover i det hele tatt. Og han er passe frustrert av og til ;) Sitter selv, men setter seg ikke opp, og det er nok lenge til han reiser seg. Han er 8 mnd på søndag.

Men det er jo like normalt at de gjør alt dette i 7 mnd-alder som 10 mnd. Jeg er kjempestolt av gullet mitt, han er jo så liten, syns han har lært så mye allerede jeg ;)

Skrevet

Tror nok det er veldig forskjellig, men kan fortelle litt av det jenta mi gjør: krabber, setter seg opp selv, reiser seg etter møbler, reiser seg opp i senga, går rundt bordet, klapper, vinker, danser og sier pappa og noen andre små ting.. tror nok ikke det er noe uvanlig i den alderen, men som sagt alle barn er forskjellige :) men morro er det da :)

Skrevet

gutten min er og 8 mnd og han skyver seg bare bittelitt bakover, åler ikke, kommer opp med rumpa eller overkroppen, men ikke samtidig.

Snur seg i rund ring da , det gjør han, men er nok litt bedagelig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...