Gå til innhold

Hvor mye mme gir dere til ett måltid?


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Har blitt enig med helsestasjonen at vi skal prøve ett måltid mme om kvelden for å se om Hanna roer seg litt tidligere.

 

Hvor mye gir dere i ett måltid? Hanna er 3 uker til lørdag. I går tok hun 80 ml mm som jeg hadde pumpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du :)

nå er jakob litt eldre enn hanna (5uker) men jeg pleier å lage opp ca 140 viss jeg ikke ammer først, så spiser han det han orker ;)

når han var 3 uker tror jeg jeg lagde ca 100 jeg........ jeg ville heller lagd litt mye sånn i begynnelsen- de stopper jo når de er mette- da vet du iallefall at hun har fått nok;) det var trygghet for meg:)

 

håper hun sover bedre med den da, forresten- det er lurt å ta litt malt i- slik at hun ikke blir hard i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh yes:) det som kan være lurt er å koke opp vann på forhånd, sette det på flaska og sette den i kjleskapet, når du skal ha melk bare blander du i pulver og varmer i vannbad.......

eller du kan gjøre som late meg, kjøpe ferdigblandet;) ikke særlig økonomisk om du bruker mye da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til avkjøling av mme :

Sett flasken med åpen kork i et grunt fat (type litt dyp tallerken) og la det kalde vannet stå og renne i fatet ved siden av flasken, da avkjøler du ca 100ml på under 5 minutter (mye kjappere enn å varme opp, synes jeg)

Bare pass på at fatet ikke er så dypt av vannet stigere høyere enn det nivået det er melk på i flaska - da velter den og du må begynne helt pånytt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...