mor til emilie Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 jeg slutta på p-sprøyta den 7.desember. dvs. jeg skulle egntlig hatt "påfyll" da men valgteå ikke ta den da jeg ønsker meg enda et barn. kan jeg bli gravid allerede nå? har hatt mensen 3 ganger dn siste mnd, men legen forklarte det med at kroppen prøver å finne en syklus igjen. før det har jeg ikke hatt mens på nesten 1 år pga p-sprøyta. jeg har hatt mensen i 11 dager(!!!) som tok slutt for 2 dager siden, så når er det tid for eggløsning igjen? blir helt forvirra av alle disse mensdagene jeg skal sette inn i en slags "syklus" jeg...
doffine Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 hvor lenge har du brukt p-sprøyta? Jeg brukte nemlig den i 3,5 år som behandling av endometriose. jeg slutta vel i mars 05 med denne. Og jeg har enda ikke fått mensen uten å bruke hormoner.... Jeg spottet for første gang i julen uten hormoner nå i julen..... Jeg har ikke hatt mensen på 5 år kan en si.... Men Jeg har vært prøver i 17pp nå, og har dytta i meg masse med provera, IKKE depo provare altså, for det er p-sprøyta... og masse pergo. Men jeg har enda ikke blitt gravid.... Jeg må inn til sterkere behandlig på ullevåll for å få igang mitt system...og ivf behandling.... Det er påvist alt fra 3 mnd til 36 mnd med sepinering av sprøyten.... så det finnes ikke noe fasit svar på når ting skjer etter bruk av p-sprøyta... Jeg har lest felleskatalogen opp og ned og fram og tilbake når det gjelder dette:-)
Smula 80 Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 hei. jeg tror du kan bli gravid nå ja. Selv om kanskje det blir litt vanskelig å finne den første eggløsningen din. Jeg fikk selv ikke mensen tilbake før 6 mnd etter jeg sluttet på p-sprøyta. Lykke til.
mor til emilie Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg brukte p-sprøyta i ett år ca. Men sist ble jeg gravid etter nesten 4 mnd da jeg slutta på p-piller.(fikk baby i februar05) kan bare ikke huske å ha hatt så mensforstyrrelse sist jeg slutta med prevangsjon. jeg er jo i min første prøvemnd da, så jeg er nok bare veldig utålmodig.... takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå