Gå til innhold

Monatho 26 - hvordan går det med dere?

snipp & snapp i 38.uke

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du er her inne lenger, har ikke vært noe aktiv selv, er bare inne og sjekker tema innimellom.

Men hvordan går det med magen og formen og oppfølgingen?

Var på ul i dag og møtte denne cervix-(?)oblematikken for første gang. Må inn igjen om 14 dager til sjekk fordi de er endel ulik i størrelser. Nå er det jente og gutt så da er de jo som søsken generelt - ofte natt og dag i kroppsbygging osv. men legen ville følge med.

Kjente også murring i bekkenregionen - den store skrekken er selvsagt å få problemer der så jeg må nok bare roe ned tempoet fremover, men det er ikke så lett for nå endelig er voksesmertene borte og magen roligere - bare spark derfra nå og det er jo bare kjekt - enn så lenge....

Vel, dette skulle rekke - håper du er innom nå og da - det kjennes litt fremmed her inne for tiden - og håper å høre fra deg...!

Fortsetter under...

Hei snipp & snapp!

Kjempelenge siden jeg har vært her inne nå, måtte bare innom en liten tur nå før jeg starter på kakebaking. Datteren skal ha bursdagsbesøk i dag så her blir det full rulle!!

Med magen går det bra, jeg har blitt stor og tung i kroppen. Siste UL var 22.des(tror jeg..), og da var alt bra. Guttene var da 970 og 930gram så de var fornøyde med likheten i vekst. Livmorhalsen var 5cm så her er alt lukket!! Så jeg er spent på neste kontroll 17.januar og på hvor store de har blitt da. De ligger litt over gjennomsnittet i str, og jeg føler meg ganske så fyllt opp i magen.

Blir spennede med din neste kontroll, du må fortelle hvordan det går.

Lykke til videre =)

• 2 uker senere...

Oiio, tiden flyr - jeg er jo i 3. trimester ! : )

Takk for oppfølging Monatho, kjekt !

Ja nå har vi begge vært på ny ul siden sist og jeg er nå engang lettet over at legen var godt fornøyd med målene hun fikk denne gangen. Hun er ganske så striks denne damen, ikke så mye kosekikking her nei, det går i lårbein og magemål...

Misunner deg litt når du vet sånt som hvor mye de veier osv. Har forsøkt å få vite det selv, men ble blankt avfeid med at vekten undersøkte de ikke - men LÅRBEINET derimot!! Jaja....

Så nå er det hele 4 uker til neste ul. Virker som en hel evighet for magen begynner jammen å bli tung der fremme, - "tvillingterminen" er jo evigheter borte i snøkavet og vel så det.

Gikk det fint med dere den 17.? og har du valgt deg ut en vogn?

Var en tur på Reflex i Førde forleden, - så mye fint - spesielt i sengetøy og sprinkelbeskyttere og den slags, men tvillingvogner hadde de ikke inne. Har vel egentlig bestemt meg for GT Safari Swing... Har prøvd endel modeller sist jeg var i Bergen, og likte absolutt den best må jeg innrømme.

Vel, det får være nok for nå - håper du leser her enda (c:

Hei Bentus - godt å høre at det er noen som har prøvd den ut, - er den god på vinterføre? Vi bor jo litt landlig til så akkurat det blir kjempeviktig, men jeg vil jo tro det med slike passe store hjul. Savner du forresten håndbremser på den?

Håper jeg kommer meg utenom softbaggene. Har tenkt å se om ikke voksipose kan være tingen i stedet - de kommer jo først rundt påsketider (om jeg får gå tiden ut da...) og våren og sommeren ligger forut - investerer heller i to slike som de kan ha mye glede av i mange år på fjelltur enn to dyre bagger som fort blir til overs, men vet ikke enda om det lar seg gjøre...

Hei Snipp og Snapp:)Jeg har ikke fått prövd vogna noe särlig på vinterföre enda for snö har det jo ikke värt så mye av enda,og de dagene det har värt snö har det värt alt for kaldt ute til og ta de med ut på tur.Men den er kjempe god ellers så vill tro den er bra på vinterföre også.

Jeg har ikke savnet håndbrems på vogna,men dette har värt en hektisk vinter for oss så jeg må nok innrömme at vi ikke har värt så mye ute og trilla.

Vi kjöpte vogna i oktober og da var guttene 5 mnd så vi droppet soft baggene.De sa til oss der vi kjöpte vogna at de kunne ligge i den fra de var nyfödt,uten softbaggene.Men spörs jo litt når tvillingene dine kommer også da.Mine var jo bare 1764g og 1761g og kom i uke 32 så de ville jeg nok ikke lagt i den vogna uten bagger.Men får jo håpe dine holder seg inne i magen litt lenger enn det da:)

Ang poser så kjöpte vi to sånne boble poser.,nomad heter de og passer veldig fint i vogna.Voksi poser blir nok litt for store vill jeg tro men det finner dere ut når dere kjöper vogna:)

Hvem uke er du kommet til og er det gutter eller jenter eller en av hver du skal få?Lykke til videre med ruginga:)

Annonse

Hei Snipp og Snapp!

Endelig kom eg innom her igjen! Klarer ikke sitte så mye på nettet om gangen fordi jeg får så press på ribbeina!! Helt fullt!! =)

Alt er bra her med meg og magen, var til UL nå 01.februar, guttene ligger godt over gjennomsnittet, nå ligger den ene rundt 2kg, den andre rundt 2,5kg!! Det er faktisk sånn at jeg kjenner jeg blir litt redd av tanken på hvor fort de vokser for tiden fordi jeg føler jeg ikke har så mye mer plass å tilby de!! Livmorhalsen ble ikke målt denen gangen, men forrige gang var den 4,4cm så den er fortsatt lang.

Tungt er det i hvertfall, har bekkenløsning som hemmer meg fullstendig. Jeg har mye vann i kroppen, leggene forsvinner litt og litt! Ganske sexy i grunn!! NOT!! Vekta den kryper oppover, godt jeg snart er i mål!! Legen sa under UL at nå kan jeg begynne nedtellingen, 6 uker igjen til uke38. JIPPI!

Jge kjøpe vogn på salg hos Reflex i Åsane, det er en jogger\sportsvogn som jeg skal ha softbag`er i. Vogna er kjempegod, eneste minus er at babyene ligger vendt bort fra deg :( Du kan se den på www.reflex.no. Var faktisk ikke klar over at det var Reflex i Førde før etter at jeg hadde kjøpt den!! Litt sløv..Men jeg var innom der nå torsdag som var og sjekket ut softbag`ene, flott butikk. De hadde kun ei tvillingvogn der da, den meir vanlige typen.

Kordan går det med deg no da? Minker på ukene dine også! Har du bestemt deg for vogn? Bag pakket? Det er en spennede tid vi har foran oss!

Klem

Hei Monatho 26 ;)

Ikke meningen og legge meg oppi samtalene deres altså, men ser vi har termin samme dag...Så spennende da at vi har termin likt ;) hihi...Syns guttene dine hørtes ganske store ut jeg dah..Hehe...De sa at mine var store..Hmm...Min ene ligger på rundt 1600 +- og han andre ligger på ca 2000.... Fikk vekta på de igår... Da jeg har ligget inne en natt til observasjon pga mistanke om svangerskapsforgifning... Jah jeg vet akkurat hvordan du har det men nå har jeg heldigvis sluppet unna med bekkenløsning da... BAre litt vann i kroppen og godt opp en del i vekt..Uff... Tørr snart ikke og veie meg lengre jeg...er jo så uvant, men heregud vi venter da to så det er jo ikke unormalt.

Masse lykke til videre da... Gøy og se at det er ei her med samme termin som meeg...Blir spennende og se hvem som kommer først.

Hei!!

Det var litt forskjell i vekt her ja!! HJELP!!

Har du begynt å snakke med JM\lege om fødselen? Må innrømme at det gjorde godt å høre at det er 6 uker igjen. Men jeg syns at det har økt noe hinsides med vann beina og ansiktet i det siste. Vekta har også gjort et hopp, uten at jeg har spist noe mer. Heller mindre pga plassmangel!! Men urin var fin nå mandag som var så da er jo det ikke tegn på noe galt.Er det ikke sånn det er? At det er urinen som avgjør om det er noe?

Lykke til med de siste ukene! Blir en spennede innspurt =)

Hei igjen, - det var bra du dyttet litt på denne Bentus, - tiden flyr og jeg har ikke hatt mye tid til å tiitte innom her i det siste nei - vi driver og bygger hus av alle ting, ikke akkurat drømmen når man venter 2, men innflyttingen er flyttet LANGT unna terminen - her skal det ikke stresses...!!

Var hos jm i dag og alt ser bra ut heldigvis. Jeg henger jo et godt hakk etter deg Monatho, men tenker at jeg nok ikke slipper unna bekken- og vannplager jeg heller etterhvert. Har lest at med vann i kroppen skal man drikke masse vann! Jeg synes knapt jeg gjør annet dag som natt. Våkner i tillegg om natten og kjenner meg gjerne helt kokende varm i hodet - kjempetørst!

Jeg har ikke kjøpt vogn, ikke bilseter, ikke pakket noe... Det eneste jeg har gjort; pusset all maling av en gammel seng - ÈN seng (men den ble pen da) + kjøpt 2 babaybjørn bæreseler + noen smått med klær - dette kan fort bli den berømmelige "julen på kjerringa" for min del ja ! Men jeg er jo bare 30 + 2 så jeg innbiller meg at det blir en tid for alt...?

Har du tenkt å benytte deg av en slik onsdags-omvisning på sykehuset? Tror ikke jeg kommer til å gå, men på den andre siden er det jo noe helt annet med tvillingfødsel og -barsel, så jeg blir ikke enig med meg selv om det bør gjøres - er langt fra fortrolig med at fødselen blir så "låst" mht stilling og hjertelydbelter og antall mennesker involvert osv, - tanken på at jeg ikke kan regne med selv å velge hvordan dette skal foregå gjør meg litt svett - og litt arg !

Går du oftere til ul nå? Jeg har enda 4 ukers intervall - så 2 uker til neste...

Hei hei!

Jeg er så enig med deg i tankene dine om fødselen! Alt må registeres denne gangen så jeg regner meg at man må være mye i ro, jeg har gått mye de to forrige gangene. Så akkurat det kommer til å bli merkelig. LOg ikke minst alle menneskene som kommer til å stå rundt deg! HUFF! Håper jeg får en lett fødsel =)

Jeg går fortsatt til ul hver 14.dag, neste gang er 15.februar. Trodde jeg skulle gå hver uke etter uke 32 men det var det ikke snakk om forrige gang. Lik greit på en måte, er litt lei veien til Førde!! =)

Leser på den lappen om onsdagene hver gang jeg bestiller ny time faktisk! Men siden jeg har født der en gang før (7 år siden men....) så tror jeg ikke at det blir noe av. JM har i tillegg sagt at vi som føder tvillinger får egent rom. Jeg håper på en måte at det stemmer, blir sikkert noen rare timer etterpå med to små nurk i armene =) Gleder meg enormt! Men jeg har begynt å bli redd for hvor store de egentlig kommer til å bli. De ligger jo langt over gjennomsnittet. Det er faktisk sånn at jeg tenker at de må jo komme ut før pga plassmangel men samtidig så er jo de smidige inni magen!! Men med tabnke på at jeg nå er i uke 33 på fredag(er 32+5 i dag) og de allerede er over 2kg så blir jeg lettere nervøs ja..fortsatt 5 uker igjen og det er jo nå de feiter seg litt opp, for å si det sånn.

Husbygging høres jo kjempespennende ut! Da har du jo noe som opptar deg sånn at du ikke går og teller uker hele tiden =) Men det er nok mye jobbing men tenkt å deilig å få bygge noe eget. Det er jo stas!

Lykke til videre =)

Hei Monatho,

Takk for det - jeg velger å holde liv i denne tråden jeg, du har jo ul i morgen og da tror jeg faktisk at vi går til samme lege - de har visst faste dager og jeg går også på torsdager. Hvis det er tilfelle, må jo jeg også få vite vekten neste gang - hittil har hun ikke gitt meg noe respons på spørsmål om den saken, men hun har kanskje ment at det er for tidlig å bry seg med? ikke vet jeg... Jeg skal inn igjen den 22.

Har også hørt at vi ferske tvillingmødre får enerom - med mindre pågangen på barsel er stor akkurat da. Har du diskutert vanlig fødsel kontra ks med jm? Og hvordan ligger dine til? Hos meg har tv1 lagt i hodeleie hele tiden, mens tv2 endret seg til sist gang og ligger nå i med beina ned. Går ut fra at dette fort kan endre seg, men det begynner jo å bli liten plass etterhvert vil jeg tro.

Du skrev ingenting om hvilken vogn du kjøpte på Reflex...?

Begynner så smått å få ting på plass - redebyggingen er i gang! : )

Men nå er bekkenet mitt på gyngende grunn - klarer ikke gå og stå stort før det streiker, - kjempefrustrerende! Det er jammen mye for beina å bære på, - håper de holder meg ut!! : )

Lykke til i morgen - gi meg veldig gjerne rapport

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...