Gå til innhold

Desember: Rekker dere både middag og kvelds når..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stort sett rekker vi det. Men så er vi hjemme ganske tidlig på ettermiddagen (ca 15.30) og poden lider av lakenskrekk om kvelden, så vi har jo en del timer hjemme etter barnehagen...

Men noen dager rekker vi det ikke, hvis det er noe vi skal. Og da lager vi heller noen skiver i stedet for middag, mens poden får skive eller middagsglass.

Snupi får et måltid i barnehage i 14:30-15 tida, resten av lunsjen, frukt og yoghurt. Når vi kommer hjem, får hun litt frukt mens jeg også spiser litt. Så leker vi og jeg lager middag til ca 18-18:30. Deretter er det kveldsstell og litt melk før tannpuss og sengetid innen kl 19:30. Så her i gården er det ingen kveldsmat i den forstand. Det passer bedre slik, for den av oss som henter, kommer gjerne senere hjem, og da får vi spist middag sammen alle tre.

Fra i morra av havner vi også i samme situasjonen når d gjelder middag. Vi slutter begge fire og er ikke hjemme før halv fem. Da har ingen laga middagen til oss (gud, så deilig d hadde vært.......) og da blir d ganske sein middag. Har tenkt å høre m bhg om ungene skal/kan spise litt mer enn bare frukt i to-tida sånn at de holder litt lengre, så får d rett og slett bli middag til kvelds:-)

I min barnehage har de sagt at de minste (altså våre små) kan få et middagsglass i tillegg til frukten i to tida. Det er jo helt genilat de dagene jeg VIRKELIG blir sen. Har jo helst lyst å spise middag sammen med henne.....

Annonse

Nei, mange ganger så er middagen kveldsen hans, for den blir sånn ca ferdigspist kl. 18.00 og så er det i seng kl. 19.00 da orker jeg ikke prøve på kveldsmat på han. Da får han en stor flaske med melk og koser seg med før han legges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...