Gå til innhold

har dere fortalt det til jobben?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så pass i god form, så venter med å fortelle det en stund til. Er litt redd for at noe skal gå galt...Og vil at venner og familie skal få vite det før jobben, så ikke de får høre det gjennom det der...

Jeg skal fortelle det om to uker, for da skal vi ut å spise med jobben, og da blir det nok servert alkohol. Tror de har mistanker allerede, for jeg klarer ikke drikke kaffe mer, jeg som ellers heller i meg kopp på kopp hele dagen... Alternativet for middagen er jo å ha "urinveisinfeksjon", for alle vet at jeg ikke kjører men tar tog til og fra jobb... Nei, så da sier jeg det, tenker jeg. Er også kvalm og uvel hele tiden, og det kunne jo være ok å kunne si det også, sånn at de forstår hvorfor jeg er mutt og ikke særlig meddelsom til tider.

Huff, jeg hadde tenkt til å vente til uke 12. Men var så dårlig forrige uke. Så var hjemme fra jobben 2 dager. Fikk legen til å gi meg en sykemelding.

der står det at jeg var kvalm pga svangerskap... så der var den katten ute av sekken. Iallefall for sjefen og kontordama... så da kan jeg vel nesten bare si det...

Annonse

Jeg er og veldig kvalm og dårlig, skulle egentlig ha jobbehelg denne helgen, men måtte krype til korset å ta ut sykemelding. så nå finner vel hele jobben det ut neste uke tenker jeg. men var hos legen i går og han gav meg termin til 31.august, så da går jeg inn i min 8 uke i dag!

ja, ville gjerne ventet til jeg måtte jeg ja, men vi er bare 3 sammen på jobb og jobber ganske tett, så sjefen min hadde gjetta seg til det før testen min ble positiv.. "skjønner jo hva som foregår når du kommer uopplagt og grønn i trynet på jobb". jeg prøver å holde maska, men det er jo ikke så enkelt:)

han så det forresten kjempetidlig på meg sist jeg var gravid også..

Uke 12 er etter mitt syn ingen "hellig" frist for å fortelle - jeg forteller de jeg har lyst til å fortelle det, selv om jeg bare er i 6. uke. Har holdt litt igjen siden jeg hadde en tidlig SA (uke 5) for et halvt år siden, men vente til 12 uker? Neppe.... Syretesten er vel kanskje at de som jeg absolutt ikke vil fortelle at jeg eventuelt har hatt en SA hvis det skulle gå galt, de trenger jeg heller ikke fortelle til før om en stund.

Jeg fortalte sjefen min på fredag, hun er i ferd med å legge noen kabaler mht ansettelser, ledergruppe osv, så da syntes jeg det var streit å si det til henne. Hun besto Gerd Liv Valla-testen med glans! Ingen problemer å kombinere permisjon med lederstilling, og hun sa til og med at hun nesten var litt misunnelig...;-) Jeg vet med meg selv at jeg kan trenge litt lavere tempo de neste ukene (kvalm, trøtt etc), og da er det viktig for meg at de nærmeste på jobb og rundt meg vet om det.

• 3 uker senere...

Jeg måtte fortelle det på jobb allerede i uke 8. Jeg jobber på ei psykiatrisk lukket avdeling, men der var flere pasienter som var utagerende, som sparket og slo. Vi har en avtale om å flytte over til åpen post ved graviditet, så da ble det bare sånn. Alternativet var at jeg spurte legen etter sykemelding, men ønsker ikke være sykemeldt uten det er helt nødvendig. Synes det var litt ubehagelig at det ble offentliggjort så tidlig tilfelle det skal gå galt. Men da vet jeg hvertfall jeg vil bli møtt med mye forståelse og støtte.

Annonse

Jeg fortalte det også til de på jobben i uke 8. Før helgen nå. Jeg hadde ikke mye valg egentlig, for er noen prosent sykemeldt... Så jeg regner med det har spredt seg ganske mye nå, at de fleste vet det.. Men det får nå bare være....

Er heller litt mer hemmelighetsfull når det gjelder venner og sånt.. :)

Bare fortalt nærmeste familie og venner...

Gleder meg til å ROPE det ut!!! :)

Jeg har fortalt det på begge mine jobber, men bare til sjefene.. Har ikke vært sykemeldt ellernoe, men følte liksom de fortjente å vite det da begge begynte å prate om sommerjobb etc. Men de andre på jobben får ikke vite det før venner og familie har fått vite det=)

..jeg måtte fortelle det til et par kolleger ganske tidlig..

Dette fordi man som sykepleier har noen pasientgrupper

gravide ikke skal være i nærheten av..

Orket ikke å finne på den ene løgnen etter den andre dag etter dag..

Endte opp med å fortelle avd.leder det ganske tidlig også,

for han hadde noen planer for meg som strakk seg over et par måneder..

Takket ja, men måtte nesten si hva som var i gjære med meg

-i tilfelle jeg ble syk i den aktuelle perioden..

Virksomhetsleder vet ikke om det enda..

Hun får nok vite det i uke 12-13, tenker jeg..

Må nesten ta det da -det er store sommerferiekabaler som må legges..

Jeg er i uke 8 og måtte fortelle det til avdelingsleder før helga. Det er vel sjelden at folk har spysjuka i 4 dager og videre ut over det. Men han lovte å holde tett. Vi har ikke fortalt det til de vordende besteforeldre ennå, men det er vel like før siden jeg er så plaget med kvalme. Er ekkelt og komme på "løgner" til alt ja.

Er i uke 8, men har fortsatt ikke sagt det til en sjel. Er 50% sykemeldt på jobb, men der har jeg skyldt på stivhet i nakken. Synes ikke det er så kult å lyve, men jeg har ikke lyst til å si noe som helst før jeg må. Synes det er verre å holde det skjult for venner, for det resulterer i en del løgner. Men jeg trøster meg med at dem gjorde det samme mot meg når dem var gravid ;-)

Jeg har heller ikke røpet noe. Tror liksom ikke selv at jeg er gravid,he he. Så tenkte jeg skulle komme meg til legen snart ,kanskje vi også finner ut hvor langt på vei jeg er.. Jeg jobber som avløser i to ku fjøs og går konstant rundt med dårlisamvittighet ovenfor mine arb givere. Det er ikke så lett å få tak i faste avløsere,så de kan i verste fall ende opp nesten uten fri tid når jeg er borte...åsså tenker jeg mye på sommeren,mye arb jeg ikke kan utføre da. Skal nok alltids klare selve fjøs stellet,men ser ikke for meg at jeg står i siloen med høygaffelen under slåtta. Eller hopper ut og inn av traktoren.. Huff,så må vel fortelle snart så de kan begynne å finne arb hjelp.

Fortalte min overårdnede om graviditeten i dag ( uke 8 )

Jobber natt v hotell og synes det er riktig å si det såpass tidlig i forhold til at det ikke er gunstig å arb. natt når man går gravid.

Slik at de vet det visst det skulle bli snakk om svangerskapspenger eller omplassering.

Hun ble for øvrig veldig glad på mine vegne, men tror ikke hun helt skjønner hvilken påkjenning det kan være å jobbe natt når en går gravid, i og med at hun sporte om jeg kunne tenke meg å gå 7 dager i strekk denne uken ( istedet for 5 som vi vanligvis gjør..)

Sa nei siden jeg er så vanvittig trett. 5 netter i ett holder lenge for meg.

*doh*..

Skrev dette i går på denne tråden;

'Virksomhetsleder vet ikke om det enda..

Hun får nok vite det i uke 12-13, tenker jeg..

Må nesten ta det da -det er store sommerferiekabaler som må legges..'

Tror dere ikke at avd.leder slapp katta ut av sekken

helt uten at jeg var informert/forberedt, da??

..skjønner på en måte hvorfor det ble sånn

(han forklarte seg innstendig)

-og det var jo for sent å si noe på det nå som det allerede er sagt..

Men jeg må jo innrømme at jeg hadde satt pris på å selv kunne bestemme tid og sted for den informeringsrunden selv..

*snurt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...