Gå til innhold

Teutonia S3, Bebe Hightrek, Bugaboo eller Mutsy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken skal vi velge? Teutonia S3, Bebe Hightrek, Bugaboo eller Mutsy? Vi vil ha en LETT vogn som har bag og vendbart sete. Ønsker svingbare forhjul. Den skal være god å bruke i byen og sammtidig kunne brukes på søndagsturer i marka og på grusveier. Noen som har erfaring med disse? Hvem skal vi velge? Noen av disse er vel ikke egnet utenfor asfalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke så godt til noen av disse, men jeg vet at det lønner seg med lufthjul når den skal brukes i marka. Det er også en fordel at forhjulet kan låses, så den ikke vingler sånn på stier. Jeg har sjekket opp en del og har de samme ønskene som deg. Mine valg står mellom Quinny freestyle 3xl, nå på tilbud på barnashus, sportsdelen kan vendes begge veier men den er litt liten, TFK Joggster Twist, Denne er større både i baggen og sportsdelen, men vender kun vekk fra den som triller. Begge har håndbremse og svingbart forhjul noe jeg ønsker... Skriv gjerne litt om de merkene du nevner over. Det er jo et hav av muligheter der ute.

Skrevet

Vi har valgt Bugaboo. Den blir herlig i byen og på reise og funker ok for søndagsturer på Sognsvann. Vi kommer imidlertid til å kjøpe de nye "vinterhjulene". Det vil si lufthjul som du bytter ut med de to svingbare. Da har du en stødig firehjulsvogn for skogs- og vinterbruk. Den er superlett og veldig fleksibel. Den har stor bag, langt teleskopstyre, stor handlekurv, kan brukes vendt mot og fra den som triller og man kan kombinere med Maxi Cosi Cabriofix. Vi er veldig fornøyde med vårt valg og føler at det er riktig for oss. Jeg digger S3 også. Hadde det ikke blitt Bugaboo, så hadde det definitivt blitt S3. Kjempefin vogn. Liker ikke Quinny og Mutsy. Bebe Confort Hightrek er fin, men ble skeptisk etter at to forskjellige har skrev at den hadde kollapset da de trakk den opp et trappetrinn. Det står visstnok i bruksanvisningen at den ikke må trekkes opp trapper.

Skrevet

Har fallt for Bugaboo her også, men er litt skeptisk til om den er brukende på grusveier? Noen som har prøvd den f.eks rundt Sognsvann? Hvordan er den på ulike underlag, det rister ikke mye? Ellers er det jo vogna som har alt!! Den virker super. Det er egentlig favoritten her sammen med Teutonia S3. Har lest en del innlegg av flere som mener at Teutonia S3 er bedre enn Quinny i kvalitet.

Et viktig argument mot Bebe er jo at den kan klappe sammen i trapper, da er den helt meningsløs for vår del siden vi har to høye trinn forran døra. Man kan jo ikke løfte vogna opp utvendige trapper.

Skrevet

Vi har valgt Bebe HighTrek. Til tross for kommentarene over...

Har samme krav som deg, og synes den er helt herlig å trille. :)

Skrevet

Bugaboo er rå tøff, men vet ikke om jeg hadde stola på den ute i "skauen"

Bebe Hightrek har jeg aldri sett

Teutoniaen er kjempe god og trille

Mutsyen er også kjempe god når man blir vant med den, men bagen er litt liten, og ryggen kan ikke legges helt ned, og når bagen blir forliten etter4 mnd er det kjekt med helt flat ligge stilling.

Skrevet

Jeg sverger til Bugaboo. Men jeg kjenner ikke til verken mutsy eller high trek. Har hatt S3, og der falt forhjulet av etter 1 ukes bruk. Dessuten er vognen lang, og setet er kort i ryggen. Handlekurven er umulig å bruke, for du har nesten ikke tilgang til den. Buggis er best-ingen protest! Jeg liker også urban jungle, men den er kun forovervendt.

Skrevet

Bare en tanke: Var det ikke Bugaboo som fikk stryk i barnevogntest??

Skrevet

Bugaboo strøk i testen fordi den ikke ble testa på en skikkelig måte. Den ble lasta alt for tungt, og fjæringa ble ikke stilt inn skikkelig. Dere kan høre med de på Fru Lyng om dette, pluss at det finnes et nettside hvor dette er beskrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...