Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Lurer.... Jeg gjør.... forbereder meg mest mulig! Og så tar jeg omega 3 - det er jo gunstig uansett! Samt kalsium, b12, c-vitamin og fluortablett! Den er viktig sier tannlegen.. hehe.. forebygger karies iallefall... hehehe
tuppa prøvd lenge Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 har hatt det i tankene men jeg tror jeg bare fyrer meg selv opp og setter griller i hodet mitt hvis jeg gjør det:)hehe venter nok litt til...men omega 3 tar jeg!
ellemmelle og bitteliten Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Tar multivitamin, når jeg husker på det.. får i meg noe folat der om ikke annet.. er dårlig på å ta tabletter :-)
*tybber* Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tar folat! Skader jo ikke uansett! *hihi*
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Hehe... Tar folat og B-12 og jern... Når jeg husker=o)
liten blåfugl Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har kjøpt inn folat, så skal vel begynne å ta det etterhvert. Har fått "godkjenning" av mannen til å starte prøvingen i mai/juni, så vet ikke helt når jeg bør begynne med folat. Noen sier 3 mnd før og noen sier 1 mnd før.
*tybber* Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 liten blåfugl, start 3 mnd før prøvingen begynner du! ;o) Er det de på apoteket sa til meg!
*bubbs* Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Klart jeg gjør! Første pp starter jo snaaaart i april!! :) Wohooooo!
Athravil Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Har vitamin B med folat i skapet, burde vel spise dem mer aktivt i alle tilfellers skyld. Håper jo at mannen skal glemme å kle på seg i hastverket... *hehe* Og han har begynt å ymte om at til sommeren er det greit, selv om jeg ikke skjønner vitsen med å vente? Redd jeg kommer til å stresse meg om ting ikke skjer med en gang, siden jeg kommer til å være super værpeklar...
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Athravil: Du må ta folat generelt sett, ikke bare som del av et b-vitamin preparat! En skal ha en viss mengde med folat fra minst 3 måneder før en planlegger graviditet samt i 1. trimester. Spør på apoteket! (Folat er vel en type b-vitaminer... finnes mange ulike b-vitaminer)
Jumpy Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 Lille blåfugl: på apoteket sa hun til meg at man bør ta folat så snart man vet at man har tenkt på å bli gravid. Det vil si at man egentlig bare bør begynne så fort man tenker på det. Jeg tar folat nå, har ikke slutte på pillen enda, men det er jo bedre å gå på det litt for lenge enn for kort tid. Kroppen tar ikke opp mer enn den trenger uansett.
AwholeNewWorld Skrevet 15. januar 2007 #12 Skrevet 15. januar 2007 Ja, jeg har brukt folat siden et par mnd før jeg ble gravid. Mistet i uke 13, og fikk beskjed av legen om å bare fortsette å gå på pillene. Jeg har tatt de en stund tidligere, grunnet mangel på B vitamin også. 0.4 doser :=)
Athravil Skrevet 15. januar 2007 #13 Skrevet 15. januar 2007 Bare Ine, takk for råd. Dobbelt sjekket folat mengden og den er på hele 0.8mg, så det er dobbelt dose av anbefalt mengde her på barnimagen uke til uke siden. Ingen bivirkninger i forbindelse med graviditet er kjent, så det er nok ikke overdose heller. Skal uansett være flink til å ta disse, selv om vi ikke er prøvere før et havt år ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå