Gå til innhold

Viss jeg avbryter utdanningen etter de 42 ukene med fødselsstipend, må jeg da betale noe tilbake?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg søker om et år til med studier til neste år for å få fødselsstipend i 42 uker.

jeg får baby i april og devs at fødselsstipendet stopper i januar 2008.

kan jeg da avbryte studiene, uten å måtte betale noe tilbake?

og hva om jeg ikke består eksamen på høsten? må jeg da betale noe tilbake? eller må jeg ta eksamen opp igjen?

Fortsetter under...

Hei!

Sånn jeg har forstått det må du ikke betale tilbake noe.

Jeg stilte det samme spørsmålet for en tid tilbake, du kan jo ta en titt på svarene jeg fikk. Det er iallfall noe nyttig der inne, blant mange sure kommentarer... Linken er iallfall: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7652360

Jeg ringte til Lånekassen i dag og spurte om samme spørsmålene. Etter de 42 ukene har gått kan du stoppe utbetalingene på lån og stipend og du trenger ikke fullføre studiet! Du betaler heller ingenting tilbake.. Om du velger å ta eksamen på høsten, og du stryker, må du heller ikke betale tilbake noe eller ta dem oppatt! (så sant du selv ikkje vil).

Tusen takk anonym:):)

forstår jeg det riktig nå da:

Jeg kan melde meg opp til et år (60 stp) og da egentlig aldri møte opp, bortsett fraa første dag da...ikke ta eksamen til høsten, og avslutte studie etter de 42 ukene med fødselsstipend? uten at det får noen konsekvenser? jeg må ikke ta opp noe eksamen, og heller ikke betale tilbake pengene jeg har fått i den perioden???

da vil jo dette si at far faktisk kan overta hele min permisjon, samtidig som jeg "liksom" studerer 100%, men er hjemme hele tiden jeg også....

Viss det stemmer er jo det helt genialt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...