Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 hvis man selv har funnet ut at man er rhresus minus og ingen av foreldrene har samme blodtype, kan det være at man har en annen far.. spørsmålet passer kankje ikke helt inn her men spør alikevel?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hvis begge foreldrene er Rh+ så skulle de ikke kunne klare å få en Rh- så vidt jeg vet, i alle fall...
Candy girrrl Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg er Rhesus minus. Ingen av mine foreldre er det. Men jeg er veldig lik min far. Ikke tvil der.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Ikke nødvendigvis. Du har 2 gener som bestemmer blodtype. Hvis du f.eks har arva rh + av faren din og rh- av moren din, kan du ha rh- selv og barna dine kan likevel arve rh+genet av deg..(var det forståelig forklart)
mammasgojente Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Rhesus positiv er dominant. man har to gener og begge foreldrene dine kan være rhesus positiv, men ha kombinasjonene rhesus+ og rhesus- som genpar.. Du har derfor 25% sjanse for å være rhesus- og 75% sjanse for å være rhesus+... Ingen grunn til bekymring... Håper du forstod hva jeg mente?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå