Gå til innhold

hm, usekker...

idajoh

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp begynnt i en ny jobb. fikk jobben en uke før jeg fant ut at jeg var gravid! har ikke sagt noe til sjefen min ennå, redd han skal bli skuffet og irritert.

en annen ting er det.. jeg har bare jobbet i litt over en mnd, men er så plaget med bekkenet.. ennå jeg bare er 11 uker på vei. har vont bare når jeg sitter i ro i ca 10 min. og dette er en telefon-kontor jobb. så sitter rett opp og ned hele dagen!

er det rett av meg og sykemelde meg så tili? blir så sliten. har også en gutt på 3 år.. i super-trass alderen! vet ikke hvordan jeg skal fortelle sjefen det, eller hva jeg skal gjøre!!? noen som har ett tips? en ide.. eller noe!??

hilsen sliten og gravid..

Fortsetter under...

Sjefen din får jo vite det før eller siden uansett, så det er liksågodt å bare hoppe uti det og si det som det er. Hvis sjefen blir skuffet og irritert, så er det rett og slett hans problem i og med at det faktisk er helt naturlig for damer i fruktbar alder å bli gravide...... Hvis han vet hvordan du har det, så kan han i tillegg prøve å tilpasse jobben litt slik at det ikke blir så tungt for deg. Har du f.eks. mulighet til å få en slik pult som du kan heve og senke, slik at du kan prøve å stå litt oppreist i løpet av dagen?? Det er legen som avgjør om du bør sykemelde deg eller ikke, men jeg er litt usikker på hvor lenge du må ha vært ansatt før du har rett til sykepenger. Vet det er en grense på 2 mnd, men jeg er usikker på om dette bare gjelder ved egenmelding, eller om det gjelder med sykemelding også.

Uansett må du prioritere deg selv og barnet nå, så får jobben komme i annen rekke. Jeg er selv teamleder på et kundesenter, og har den holdningen at de ansattes helse kommer før jobben, så det kan jo være at din sjef har samme holdning. Lykke til iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...