Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt amfetamin i sprøyte f.o.m. april i fjor t.o.m. august i fjor. Jeg har røyka hasj ca 10 ganger før det for ca 4 år siden. Nå vil jeg gjerne prøve å få ett barn til men er veldig redd for at kroppen min kan skade barnet. Han som blir far til dette barnet har også vært bruker av amfetamin i sprøyte i et par år, men sluttet samme som meg i høst i fjor. Jeg vet at rusmidler skader barnet når man er gravid, men har det noe å si om man har vært bruker?

Jeg må bare si at jeg forstod heldigvis i tide hvor farlig rusmidler kan være og har kuttet dette ut for godt. Jeg drikker i gjennomsnitt ca 2 ganger i året,og da holder jeg meg til 2-3 enheter. Jeg tviler på at dette kan ha noen innvirkning dersom jeg blir gravid snart... Jeg håper noen kan gi meg svar på dette, for jeg har ikke helt turt å prøve å lage baby ennå fordi jeg er redd for babyens ve og vel. jeg fødte ett vakkert og friskt barn for 2 år siden. Jeg rørte ikke noe som var farlig under svangerskapet, og kommer selvsagt ikke til å røre noe neste gang heller. Jeg vil ikke røre noe mer noen gang. Paracet er ikke aktuelt for meg en gang.

Kan ikke forstå hvordum jeg var som gikk fra å være en ansvarsfull mor til å utsette barnet mitt for å ha en forelder som var rusmisbruker.

Jeg skammer meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke bruker så er det ikke noe som kan skade barnet.

Det er ikke rester i kroppen din som kan skade.

Det eneste er om du har sykdommer som hepatitt eller lignende er det skadelig for et foster. Om du ikke har tatt hepatitt-prøver så gjør det og ta en hel helsesjekk før prøving så bør du være på den sikre siden.

Dessuten er det nok tryggest å spørre en doktor om dette og ikke bare basere seg på svar fra en nettside.

Lykke til

Skrevet

Jeg har tatt alslags tester og jeg har ingen sykdommer. Jeg kommer til å spørre legen, men lurte bare på om det var noen andre som har brukt stoff og dermed var redd for å bli gravide etterpå...

takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...