Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har brukt amfetamin i sprøyte f.o.m. april i fjor t.o.m. august i fjor. Jeg har røyka hasj ca 10 ganger før det for ca 4 år siden. Nå vil jeg gjerne prøve å få ett barn til men er veldig redd for at kroppen min kan skade barnet. Han som blir far til dette barnet har også vært bruker av amfetamin i sprøyte i et par år, men sluttet samme som meg i høst i fjor. Jeg vet at rusmidler skader barnet når man er gravid, men har det noe å si om man har vært bruker? Jeg må bare si at jeg forstod heldigvis i tide hvor farlig rusmidler kan være og har kuttet dette ut for godt. Jeg drikker i gjennomsnitt ca 2 ganger i året,og da holder jeg meg til 2-3 enheter. Jeg tviler på at dette kan ha noen innvirkning dersom jeg blir gravid snart... Jeg håper noen kan gi meg svar på dette, for jeg har ikke helt turt å prøve å lage baby ennå fordi jeg er redd for babyens ve og vel. jeg fødte ett vakkert og friskt barn for 2 år siden. Jeg rørte ikke noe som var farlig under svangerskapet, og kommer selvsagt ikke til å røre noe neste gang heller. Jeg vil ikke røre noe mer noen gang. Paracet er ikke aktuelt for meg en gang. Kan ikke forstå hvordum jeg var som gikk fra å være en ansvarsfull mor til å utsette barnet mitt for å ha en forelder som var rusmisbruker. Jeg skammer meg!
93 Løver Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Så lenge du ikke bruker så er det ikke noe som kan skade barnet. Det er ikke rester i kroppen din som kan skade. Det eneste er om du har sykdommer som hepatitt eller lignende er det skadelig for et foster. Om du ikke har tatt hepatitt-prøver så gjør det og ta en hel helsesjekk før prøving så bør du være på den sikre siden. Dessuten er det nok tryggest å spørre en doktor om dette og ikke bare basere seg på svar fra en nettside. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har tatt alslags tester og jeg har ingen sykdommer. Jeg kommer til å spørre legen, men lurte bare på om det var noen andre som har brukt stoff og dermed var redd for å bli gravide etterpå... takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå