Gå til innhold

Mamman til Tiiten Tei er død!


♥Tiny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, likte Theodor bedre jeg da. Trist at disse "bautaene" i norsk underholdning går bort, de symboliserer en slags trygghet. Lurer på om våre barn kommer til å ha en slik holdning til dagens barneidoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt den samledvd pakka med Ivo Caprino til eldste vår, der er Karius og Baktus og slikt. Vil gjerne hun skal se litt slikt, ikke bare disse animerte barnetvene som er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også opptatt av dette. Har kjøpt en cd med Folk og røvere i Kardemommeby. Jeg liker mange av de gamle barneheltene, verdiene som formidles der går ikke ut på dato.

 

Skal prøve å holde henne unna Pokemon så lenge jeg klarer! :-)

 

Godt det er andre som tenker som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har jeg tenkt til å gjøre!! Synes det er viktig å ta vare på og videreføre gammel norsk barnetv/programmer...

Mye rart på barnetv for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa ser ikke på barnetv på tven, vi lar henne se en halv time med god gammeldags barnetv på dvd eller video istedet:-) Får se hvor lenge det varer før hun vil velge selv da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Foreløpig er jeg ganske ukritisk til hva hun får se, for henne er det nok bare inntrykk enda. Men kommer til å bli ganske streng på dette etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når dere skriver at dere vil ta vare på gamle tradisjoner... Jeg har en CD med Torbjørn Egner sanger som jeg spiller for Karsten (og jeg synger litt med). Men nå skal de jo forby blant annet Hottentotten Noa, fordi den kan være diskriminerende... Så kanskje ikke alt gammelt var godt?! ;o)

 

Jeg liker også å ta vare på gamle tradisjoner og har allerede fått endel Anne Cat Vestly bøker, Torbjørn Egner CD'er o.l... Synger gamle, gode Egner og Prøysen viser for Karsten... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste snuppa ser ikke på tven enda, da er det farger hun ser når hun titter bort, men hun på 2,5 år får se en halv time om dagen:-) Glemte å skrive det..Teller barna under ett i farta..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synger også sangene til Egner. Og når hun blir gammel nok skal jeg lese klassikere innen barnelitteratur. De har startet en sånn abonnementsordning i bokklubbens barn med barneklassikere, skal nok melde henne inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes spennende ut! (Med de barneklassikerne...) Jeg og mannen min er begge to store bokormer, håper å påvirke Karsten til å bli det også! Skal ta en titt på de bøkene... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære er også opptatt av bøker, og jommen har ikke vi ei datter som er det også - elsker bildebøker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår har mark i rompa, han... Jeg prøver å "lese" for ham flere ganger i uka, men han har dessverre lite tid til å sitte stille. Men han elsker å spise på tøy-bøkene sine, da!

 

PS. Jeg så svaret ditt på en tråd inne på småtroll. Jeg har også savnet en sånn bok, så jeg var inne og lest litt om boka... Og nå er den visst på vei i posten til meg... :o)

 

Men nok skriving om bøker. Nå skal jeg pusse tenner og legge meg og lese en bok!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...