Gå til innhold

Tror dere det de viser på SOS Barnevakten funker?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Tenker på at de kan få den mest bedervede familien til møsterfamilie på en uke? Hva med de metodene Nannyene bruker? Har dere med større barn erfaring i de metodene de bruker? F.eks. Timeout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innbiller meg at mange av teknikkene fungerer veldig bra, men ikke på så kort tid. Selv om jeg tror at dersom man innfører nye regler så vil man raskt se resultater, men ikke sååå store forandringer på sååå kort tid. (Sikkert litt filmtriks med hvilke klipp de viser på TV)

 

Men mange av de teknikkene som feks timeout og utdeling av "premier" er jo de man bruker i dagens moderne barneoppdragelse. Det var jo de teknikkene de brukte i det programmet som gikk på TV2 i sommer/høst også. Husker ikke navnet hans, men en av de som er med på denne siden her som ekspert på barneoppdragelse bruker mange av de teknikkene... :o)

 

Det blir veldig spennende når Karsten blir større og man skal begynne å få mange slike utfordringer. Håper man klarer å løse det meste på en god måte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min "bakgrunn" innen pedagogikk (haha.. ble formelt det ja) ser jeg jo at endel av det de bruker er det samme som jeg har hatt i ped på skolen (barn og ungdomsarbeider). Men om de bare bruker 1 uke er jeg usikker på altså...

 

Men husk at noe funker på noen barn og andre ikke :) Må nesten bare prøve seg frem i jungelen av metoder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere på husarrest? Venninnen min fikk mye det da vi var små. jeg har aldri fått det. Ble jagd inn på rommet og måtte bli der til jeg var snill haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne leser mye pedagogikk så jeg får stadig "forelesninger" fra henne... I dag skal man ikke gi husarrest. Når barna gjør noe galt, så skal man ikke sende de fra seg. Da skal man derimot holde dem der man er. Eksempel så kan man sette en stol midt på kjøkkengulvet og så får barnet beskjed om å sitte der og tenke i x antall minutter...

 

Jeg må si at jeg har mer tro på det enn husarrest, men det blir jo spennende å se hvordan det fungerer i praksis! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fungerer, har prøvd det med stjerner og premie på datteren (som nå er stor).

 

Tror det vi ser på TV mest handler om at mange av de ungene får veldig lite oppmerksomhet og respekt fra sine foreldre. Som kjent er det mange unger som er "helt umulige" fordi negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Når Nanny kommer inn blir de kanskje for første gang sett og hørt og får delta i familien.

 

Tror mange foreldre ikke er så flinke til å fortelle ungene at de bryr seg om dem. Manglende respekt for barn som mennesker som trenger en styrende hånd (grenser) kan sikkert være en årsak til at barna blir usikre of fortvilet og oppfører seg "bøllete". Ser jo det selv at etter en slitsom dag er man kjempestresset for å få ting til å gå rundt (hente i barnehage, lage middag og planlegge....). Ikke rart ungene blir usikre og stresset selv av sånt mas. Da kan det lett eksplodere og alle gode forsetter om god barneoppdragelse forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to ting som går igjen av "diagnoser" i disse programmene: understimulering av barna og inkonsekvens.Metodene må tilpasses hver enkelt tror jeg.

 

Jeg tror like lite på at det funker på ei uke som at disse oppussingsprogrammene klarer å pusse opp hus på en time eller at et giganthus bygges på ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det fungerer sikkert på noen familier, men er vel forskjell der fra familie til familie tenker jeg. Vi har aldri hatt husarrest selv, og tror ikke jeg kommer til å gi noen av mine barn det heller. Merker på datteren min på 2,5 år at det er bedre å ta meg tid og forklare henne ting når det er trass enn å skrike til henne selv som jeg ser mange andre gjør. Men, tror ikke det er noe fasit, varierer vel fra barn til barn det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett års pedagogisk utdanning, for å nevne det, men er vant til å kjefte på nesten myndige "barn"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...