Gå til innhold

sover om natta - nok melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe... Nå som min lille gutt har begynt å sove hele natta, eller han har jo gjort det en stund da. Han sover fra ca 21 til ca 7 om morgenen. Det jeg lurer på er hvordan ejg da kan vite at ikke melkeproduksjonen setter seg såpass mye ned at han får for lite mat? Han er ikke mer grinete eller sulten enn vanlig... Men er nå bekymret uansett jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han legger godt på seg, er det en indikasjon på at alt er OK. :-)

Skrevet

Joda, he he, det skjønner jeg jo. Men er jo ikke så ofte på helsestasjonen og veier ham... Han ser ikke spesielt tynn ut, men er ikke tykk heller... Hmmm...

HI

Skrevet

Da er det kanskje en ide å veie ham litt oftere i en periode, så ser du hvordan han utvikler seg. :)

Skrevet

ja, kanskje det. Bare liker ikke hs mi på helsestasjonen så veldig godt og har veldig lite lyst å dra bort dit i nærheten av henne hele tida... :(

Men takk for rådet:)

HI

Skrevet

Du trenger som regel ikke å snakke med HS hvis du bare skal veie babyen din. Det kan du gjøre selv eller få barnepleieren til å hjelpe deg med. Som regel krever ikke veiing/måling noen timeavtale.

En annen ting du kan se på, er ca hvor mange våte bleier og bæsjebleier du får per døgn. 4-5 bra våte bleier pleier å antyde nok å drikke.

Skrevet

Forresten, 4 var kanskje litt lite. 5-6?

Skrevet

Han har like mange våte bleier som alltid. Så det er det samme. Vekta er rett ved siden av døra til hs her jeg går.. desverre,..

HI

Skrevet

Han bør få mer mat om dagen og da øker nok produksjonen i den perioden. Han vil også bli mer grinete hvis han ikke får nok mat eller mer slapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...