Gå til innhold

Har du kommet tilbake til tidligere vekt etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har igjen 1 av 17 kg etter siste svsk, men skulle gjerne hatt vekk noen av de 10 kg fra forrige svsk. Trives ikke særlig, nei, er utrent og slaskete i kroppen, og ingen av klærne mine sitter noe bra. Må nok trene litt, ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide 53 kg før jeg ble gravid, er 1.70 høy. Gikk opp 15 kg. Nå veier jeg 57 kg nesten 4 mnd etter fødsel. Ammet bare de første 2-3 ukene.

Er fornøyd med vekta nå.

Skrevet

Ja her var det mange solskinnshistorier. Da vi bestemte oss for å få barn,sluttet jeg å røyke og gikk opp 10 kg. Så startvekten min var 82 kg og 174 cm høy. La på meg 23 kg i svangerskapet (bekkenløsning, klarte nesten ikke å bevege meg). Har gått ned 13 kg, dvs, veier nå 92 kg og ser helt j''''''g ut. Tror jeg skal spørre legen min om reduksin siden jeg ikke ammer lenger.

Skrevet

Jeg er 1.72 høy, og første gang jeg veide meg hos legen var jeg 73kilo, og 9uker påvei.

Veide ca 93kg før jeg fødte ( hadde 2 i ødem! )

Trodde jeg skulle rase ned i vekt, pga alt vannet, men det tok flere dager før alt vannet forsvant. Nå, 5mnd etter er jeg ca 86-88kg.. Med tanke på at hun veide 3.5 og morkaken 0,6kg, + alt fostervannet, så er det ikke mye jeg har mistet. Føler meg som en hval!!

Klær er et mareritt! Hadde problemer før, i str 42/44 ( alltid blitt fortalt jeg ser ut som 38/40 ) - nå som jeg må opp i 46 - ja da finner jeg ingen klær! Er virkelig en plage! Blir jo ikke til at jeg vil gå ut... Finner masse fine klær, men 44 er som regel største str.. Det begynner virkelig å plage meg seriøst - blir jo mer og mer deprimert!

Må jo si også at jeg røykte før, og sluttet i forbindelse med graviditeten, kanskje det er en årsak til at jeg ikke går ned`?

Uff, jeg som må gå og søke jobber snart!!

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 10 kg etter fødselen (la på meg 18), men har gått opp dem igjen da vannet jeg slet med i graviditeten er kommet tilbake.. Skal til indremedisiner nå snart håper jeg!!

har kjempestore tømmerstokker føtter, så har kun et par joggesko jeg får på meg!!

Er så lei, gledet meg til å komme nogenlunde til samme str jeg var +- litt da.. Men neida..

Skrevet

var 73kg før jeg ble gravid, nå er lillegutt snart 7mnd og jeg veier 69,8kg:) men det er med egeninsats,trilletur 5 ganger i uken. Skal ner 5kg til nå så må vi si oss fornøyd:)

Skrevet

Reduksin? Hva er det, og hvordan får man det?

Skrevet

Høyde 169, vekt før svangerskapet 62 kg sånn ca.

La på meg 14 kg (dette syntes jeg var ganske perfekt å legge på seg).

Nå: vekt 62 kg..... tror jeg har en matchvekt der jeg... (var tilbake på den 1-2 uker etter fødselen) ender alltid på den igjen, karer ikke gå ned og om jeg legger på meg finner den heldigvis tilbake på denne vekta.

Trives ok med denne vekta, skulle seffern gjerne hatt par kilo mindre, litt sprettrumpe, tynnere bein og større pupper da men sånn er livet;-)

Skrevet

Eg va 57,5 kg når eg ble gravid.. gikk opp til 65 kg når eg fødte, og e tilbake på 57 kg nå uten trening ol...er 171 cm høy

Skrevet

forresten 6 uker siden fødsel.. tre dager etter fødsel va eg 58 kg

Skrevet

la på meg 21 kg. nå 5 mnd etter, har jeg 6kg igjen før eg er tilbake der jeg var før graviditet... Ammer ikke(-trodde jo eg skulle amme av alle kiloene:))

Skrevet

1,80 høy og 65 kilo før fødselen.

Gikk opp 24 kilo!!!!!! 7 uker siden fødsel og enda 5 kilo igjen.

Sist svangerskap gikk jeg opp 20 kilo og alt var borte 7-8 uker etterpå.

Tror jula og dårlig vær og lite trilleturer har skylda for at kiloene sitter lengre på denne gangen......

Skrevet

Hei hei

Jeg er 168 høy, veide 56 kg før graviditet. Gikk opp 17 kg i svangerkapet, er nå nede i 55 kg. Nurket er 8 mnd nå, men var nede på min gamle vekt igjen etter 1 mnd :) Magen forsvant på sykehuset før vi dro hjem (er førstegangs)

:))

Skrevet

jepp :-)

kroppen min er like slank som før:-)

magen var flat rett etter fødsel så jeg fikk et positivt sjokk når jeg skulle ta meg en dusj!

Skrevet

Ha ha... møkkatråd, som jeg likevel må svare på, selv om jeg hater å innrømme vekta mi:)

er 1,62 høy og var 64 kg før jeg ble gravid, og var sånn rimelig fornøyd... Vips ble 90 kg før snuppa kom ut, og nå viser vekta 70 kg..ÆSJ! De siste kg må nok trening og atter trening ta seg av...

Skrevet

hei,jeg er 70 høy og 55 kg. med første gikk jeg opp 20 kg,nr to 7kg,nr 3 4kg og nr 4 16kg. gikk greit komme i normal vekt igjen ja:))

Skrevet

hehe.. er vel gjerne 170 høy. rimelig tykk å liten ellers ja:))

Skrevet

Gikk opp 12 kg, har gått ned 13 kg, 10 uker etter fødsel ( et par uker siden jul...) Kjempefornøyd!!!

Skrevet

jeg er 1.68 høy og var 58 kilo da jeg ble gravid..men la på meg 27 kilo under svangerskapet..lille mann er 4,5 månder nå og jeg veier 68 kilo..er ganske fornøyd med meg selv nå, men prøver selfølgelig å gå litt turer og ta litt situps for å stramme opp rompe, mage og lår litt..

Skrevet

jg er 174 cm høy.

Var 72 kg,men pga at jeg fikk stoffskiftesykdom la jeg på meg 8 kilo og rett etterpå ble jg gravid og la på meg hele 25 kg.Herregud. Det er 33 kilo til sammen..

Veide 105kg da jeg jeg fødte( med 3 i ødem)

Og alle disse kg er ikke kommet av enda.

Jeg trener som en gud, hver dag i ukene.Men så stoppet jeg helt opp på 80 kilo.Blir nesten litt frustrert her..Må vel bare innse at det blir tyngre å komme meg helt ned igjen pga stoffskiftesykdommen jg har.Men vil så gjerme det før jg blir gravid igjen slik at jeg ik bare eser ut..Men men, 25 kilo av er jo oxo litt greit..men mangler dem 8 som er igjen.arg.hehe

Skrevet

Er 173. Veide 82 før svangerskapet (aaaalt for mye), og la på meg ca 25 kg. Er nå 2 mnd siden fødsel, og veide 84,7 i dag. Har planer om å komme ned i 70 kg i alle fall (helst 60, men realistiske mål da..), men da må jeg slutte å spise så mye godis.. hehe! Også skal jeg endelig begynne å trene igjen!

Skrevet

Er 1.62 og veide før graviditet 48 kg, gikk opp 10 kg og gikk ned til 47 kg etter fødsel..

Skrevet

Jeg er 174 cm og veier 57-58 kg, samme som før svangerskapet. Da jeg fødte veide jeg ca 63 kg. Hadde gått ned alle kiloene da jeg veide meg en uke etter fødselen.

Men jeg kastet opp hver dag gjennom hele svangerskapet så det er ingen grunn til misundelse her iallefall:-)

Skrevet

jeg veier det samme,men noe som ikke stemmer..

beina er smalere.. men magen er liksom så kvapsete...

på sek ukers kontrollen var jeg på samme vekt i hvertfall..men...er ikke helt fornøyd selv o jeg var fornøyd da.. kroppen har forandret seg dynes jeg.. la bare på meg 10 kg...var slank.. men trening strammer opp siste rest tenker jeg:)

Skrevet

blæh... har ikke tenkt på dette eller veid meg etter fødselen før jeg så dette innlegget så nå har jeg akkurat vært på vekta å til min forskrekkelse funnet ut at jeg enda er 5 kg over min normale vekt..*gremmes* Er 7 uker siden fødselen... men noe må vel være puppa?? de er ihvertfall blitt gigantiske...eller kanskje droppe lørdagskosen i kveld... sukke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...