Gå til innhold

hvilke kosttilskudd bruker dere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar Trio Be med folsyre, og Møllers total. Tenkte kjøpe det gravid kosttilskuddet man får på apoteket når eg e ferdig med denne pakken. Usikker om eg bør ta Omega 3 utenom. Får høre med legen min neste gang...

Annonse

Jeg tar Gravide vitaminer (som vi kaller det hos oss, for å skille fra de vanlige) og Omega3. Men husk! Hvis du tar vitaminer OG omega 3 må du passe på at det ikke er vitaminer i omega3 tablettene også. Da kan du få for mye av D og E-vitaminer (er gjerne de det dreier seg om), og det er heller ikke bra.

Annonse

Møllers Tran i kapsler eller flytende inneholder allerede de fettløselige vitaminene A D og E. Man skal være forsiktig med å ta flere av denne typen vitaminer fordi kroppen kan ikke kvitte seg direkte med overskuddet av disse fettløselige vitaminene. Man kan f.eks ta masse av de vannløselige vitaminene som f.eks Vitamin C for overskuddet skilles ut med urinen.(ikke nødvendig å overdrive da:)) Jeg tar derfor ikke ulike kosttilskudd som inneholder samme fettløselige vitaminer. I store store doser kan det føre til forgiftning. Men rådfør dere med jormor eller lege.

Jeg tar Gravitamin og Omega 3-kapsler (ikke tran)

Jeg regner også med å bruke det gjennom hele svangerskapet, fordi sist gang hadde jeg altfor lavt nivå av folsyre, jern og B12 i slutten av svangerskapet. Det vil jeg ikke gjennom igjen, for da var jeg trøtt og sliten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...