Gå til innhold

hvilke kosttilskudd bruker dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar folat og omega 3 kapsler.. noe mer jeg bør ta? eller er det noe mer dere tar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme! Jeg tar Bio-Folin og 2 kapsler møllers dobbel (står det på pakken) skal man ta mere når man er gravid?=)

Skrevet

Jeg tar 2 stk Nycomed sine som heter Gravid og 2 kapsler med Omega 3. På apoteket sa dem at man ikke trengte noe mer..

Skrevet

Ok=) Er du langt på vei?=

Skrevet

Jeg tar Trio Be med folsyre, og Møllers total. Tenkte kjøpe det gravid kosttilskuddet man får på apoteket når eg e ferdig med denne pakken. Usikker om eg bør ta Omega 3 utenom. Får høre med legen min neste gang...

Skrevet

Jeg er 5+2 på vei, enda LEEENGE igjen :)

Skrevet

På pakken til Nycomed Gravid står det at man bør ta Omega 3 i tillegg, og det anbefalte dem på apoteket også :)

Skrevet

Jeg tar folat og drikker tran med ekstra omega 3.

Lurer også på om det er noe mer jeg burde ta.....

10+3

Skrevet

Jeg vet bare at man ikke skal overdrive ..........................resulterer i store babyer og kompliserte fødsler.,,,,,,,,,

Skrevet

Jeg tar Gravitamin og Omega3 kapsler (husker ikke hva de heter i farten).

Skrevet

Jeg tar Gravide vitaminer (som vi kaller det hos oss, for å skille fra de vanlige) og Omega3. Men husk! Hvis du tar vitaminer OG omega 3 må du passe på at det ikke er vitaminer i omega3 tablettene også. Da kan du få for mye av D og E-vitaminer (er gjerne de det dreier seg om), og det er heller ikke bra.

Skrevet

Folat og tran (Möllers Dobbel). Er ikkje gravid, men ivrig prøvar.

Skrevet

er også bare prøver, men tar folat, og multivitaminer/ mineraler pluss møllers dobbel.

tar også 2 c-vitaminer hver dag (nå fordi jeg er så forkjølet)

tror nesten jeg tar litt mye. ha ha

Skrevet

Jeg tar folat, multivitaminer (helt vanlige) og tran med sitronsmak:)

Skrevet

Møllers Tran i kapsler eller flytende inneholder allerede de fettløselige vitaminene A D og E. Man skal være forsiktig med å ta flere av denne typen vitaminer fordi kroppen kan ikke kvitte seg direkte med overskuddet av disse fettløselige vitaminene. Man kan f.eks ta masse av de vannløselige vitaminene som f.eks Vitamin C for overskuddet skilles ut med urinen.(ikke nødvendig å overdrive da:)) Jeg tar derfor ikke ulike kosttilskudd som inneholder samme fettløselige vitaminer. I store store doser kan det føre til forgiftning. Men rådfør dere med jormor eller lege.

Skrevet

jeg tar folat, og så tar jeg omega 3 -woman og vitaminbjørner

( mmmm.. så gode!) annenhver dag, fordi de inneholder noen av de samme vitaminene.

Skrevet

Ikke dumt å sjonglere litt nei! :) Bare man er observant på det hvertfall! :)

Skrevet

Er det nok å bruke omega 3 med A D OG E vitamin, og folsyre?

Skrevet

tar folat og vanlig multivitamin/mineral tilskudd... begge er vel nyco+ trur jeg :)

Skrevet

Jeg tar Gravitamin og Omega 3-kapsler (ikke tran)

Jeg regner også med å bruke det gjennom hele svangerskapet, fordi sist gang hadde jeg altfor lavt nivå av folsyre, jern og B12 i slutten av svangerskapet. Det vil jeg ikke gjennom igjen, for da var jeg trøtt og sliten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...