babybe Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Hei:) noen som vet hva slags sikkerhetsnett(merke eller type?) jeg kan bruke til hardbagen min?? noen med erfaring?? Takker og bukker for alle tips:)
mammmamia ** Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Du bør absolutt IKKE bruke sikkerhetsnett, da dette er frarådet av alle som kan noe om trafikksikkerhet! Den er ikke trygg i en kollisjon, barnet kan få alvorlige, livstruende skader pga de ligger løst i bagen..! Bilsete er absolutt anbefalt..!
babybe Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 er klar over dette ja:) så har investert i bilsete.. Problemet er at vi har over to timer i reise hjem fra sykehuset.. og ikke veldig gode vei forhold.. så når lille jenta er så liten synes jeg det er ekkelt at hun skal sitte i et sete og slenge... de bør jo heller ikke sitte mer enn en halv time om gangen.. så da blir hjem reisa veldig lang... så dette er bare en nød løsning sånn til å begynne med.. Så setet blir nok godt brukt bare vi kommer hjem:)
mammatilsommeren Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 enig med mammmmamia! Men det fins også bager med 5 punktssele! da ligger barnet fastspent der inne og slenger seg ikke rundt! Mente simo hadde noe lignende! litt usikker...
babybe Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 takk for tipset:) kanskje like greit å leie en boxette til veien hjem da?? er det ikke sele i den??
mammmamia ** Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Ville absolutt leid en boxette i så fall..! Men babyen har ikke vondt av å ligge i bilsete altså :-) Men det velger dere selv - boxette er hvertfall MYE bedre enn bag med nett! :-)
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Er litt uenig jeg, med svarene du får:P Jobber selv med barneutstyr og får en mnd siden var jeg på kurs med akta graco. Nye tester viser at sikkerhetsnett reagerer overaskende bra ved kollisjon. Er ikke selv noe begeistret for sikkerhetsnett, men synes d er bra at alternativet er der når man skal på lang tur=) Og nette reagerer bra, d tror jeg på i og med at testresultater viser d. Boxette er et ra alternativ d også, men selene er UTROLIG DÅRLIGE=/ sklir av ungen...og vet ikke selv om jeg hadde valgt en boxette. om du skal leie nett til emmaljunga duobag, må du leie akta sikkerhetsnett:)
milva76 Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Sitte i et sete å slenge? Føler at hun vil ligge trygt fastspent der, jeg. Å ligge å slenge i en stor bag derimot? Det vil aldri, aldri skje med snuppa vår.
babybe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2007 fint å få forskjellige meninger:) kjenner mange som alltid har brukt sikkerhetsnett og er veldig fornøyd med det... hadde vel ikke vært laget om de var helt uduglige heller:) Flott å høre at testene var bra:) vil bare ikke at lille jenta skal sitte for lenge i sete sånn første dagene... har en venninde som brukte sete på vei hjem...og hun følte hun måtte sitte å støtte hodet på gutten hele veien hjem. de er jo ikke så sterke sånn til å begynne med:) så bestemte meg for at jeg ville gjøre hjem turen vår litt mere behagelig:) Tusen takk for anbefaling av nett type Maria:) Skal sjekke på mandag... de i butikken her mente nemlig den ikke passet i simo sin og en anna type de hadde passet heller ikke... så skal gjøre et nytt forsøk nå Lykke til med spiren:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 men hvis du bestemmer deg for å bruke en bag med nett,så kanskje det er lurt å polstre litt?legge tepper/dyner rundt sidene på bagen slik at hun ikke blir liggende å "slenge"og ikke blir kastet i siden på bagen ved en event bråstopp?
mammmamia ** Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Sikkerhetsnett gjør det IKKE bra i nyere tester, det var jo en omfattende test på senhøsten i 2006 der nettet gjorde det katastrofalt dårlig!!! Hvis du absolutt må ha bag må du hvertfall sørge for at ungen ligger FASTSPENT! Ligger ungen løst vil han/hun bli trykket inn i bagveggen ved en kollisjon og få enorm belastning på nakken! Se her: http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19 Om sikkerhetsnettet: http://forbrukerportalen.no/produkter/7879/ Bilsete har tredobbelt så bra score på sikkerheten, og allikevel er bag m/nett et alternativ? Jeg blir skremt...
mammmamia ** Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Enig milva76! På en lang tur er det jo ENDA viktigere at barnet sitter trygt! Og om setet er montert riktig vil ikke ungen ligge og slenge med hodet..!
Mrs. Bouquet Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 2 timer er ingenting, la heller ungen vippe med hodet i bilsete. Sikkerheten kommer først!
milva76 Skrevet 15. januar 2007 #14 Skrevet 15. januar 2007 Dersom man krasjer i 80 km i timen er kreften større enn man kan forutse.Hadde ikke stolt på at tepper osv ikke hadde rørt på seg. Vi har kjøpt Maxi Cosi Easy Fix isofix. Der følger det med pute for å stramme rundt hodet. jeg sitter gjerne bak og støtter hodet på det kjæreste jeg har om det er nødvendig. Hadde ikke satt meg i en bil med bag/sikkerhetsnett bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå