Gå til innhold

er det feigt å være sykemeldt?


conney skal ha nr 2:)

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker å veldig dårlig hele dagen, jeg spyr oppttil flere ganger for dagen...Jeg jobber i barnehage å føler det er tungt i forhold til det å være så dårlig....Jeg vil så gjerne jobbe, men det er forferdelig å være på jobb når jeg er kvalm hele tiden.Dessuten har jeg 45 min hver vei til jobben, stopper flere ganger for å spy...

Er jeg feig som vil sykemelde meg.....ps:jeg prøver alt for å bli kvitt kvalmen...

var til akumpetur i dag, men ser ikke ut til det hjelper noe serlig, har spydd 5 ganger i dag...Vet at graviditet ikke er en sykdom...

hilsen en som er fortvilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

Jeg er desverre ikke gravid selv, men følte at jeg kanskje kunne komme med et svar her.

 

Ped.lederen på avdelingen min i barnehagen er gravid.

Hun er riktignok 13 uker på vei, men er kjempedårlig.

Hun har gått en del uker nå med 30% sykemelding, noe som bare skaper kaos på avd. og stress for oss rundt (vi er jo ikke mange nok til å dekke oppgaver)

Den tiden hun er på jobb fungerer hun ikke som hun skal og burde.

Prøver å ha god tolmodighet fordi hun er gravid, men vi andre kjenner at vi blir veldig slitne fordi det blir så mye ekstra på oss.

 

Så fra en annens synspunkt, som jobber i bhg, med en som er gravid: sykemeld de.

det er bedre for både deg og de du jobber sammen med.

Da har man muligheter til å få inn vikarer som kan fylle tomrommene, og du vil selv føle deg bedre av kvalmen fordi du får slappet mere av.

 

Synes ikke at det er feigt i det hele tatt, men rett og slett tøft. Da tar du hensyn til deg selv, spiren og de du jobber med.

Og når du føler deg bedre er det jo bare å gå tilbake til jobben igjen.

Ingen er tjent med at du går som du gjør.

 

Lykke til videre, uansett hva du gjør. Håper kvalmen bedrer seg og formen blir bedre generellt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret ditt..satt veldig pris på akkurat det som du sa...

Jeg føler også jeg er til bry for de andre på jobb, og det vil jeg jo ikke så jeg har vudert å sykemelde meg for fullt...jeg må jo forsvinne hele tiden.for å spy.

da er det plutselig altfor mye for de andre å henge fingrene fast i...det er jo tross alt en barnehage, og vi er to avd sammen enda mer å gjøre.

uff, men jeg er jo egentlig ikke syk da....

lykke til videre med deg..

ps godt å høre fra en annen som jobber i barnehage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde vært like dårlig som du er nå, men av en annen grunn enn graviditet, ville du hatt dårlig samvittighet for å sykemelde deg da? Sikkert ikke. Hvis man kaster opp mange ganger om dagen synes jeg ikke det er feigt i det hele tatt.

 

Selv sliter jeg med trøtthet og elendig konsentrasjon. Egentlig en katastrofe i min jobb (forskning) så det er litt fristende å sykemelde seg fordi jeg får gjort lite fornuftig og prosjekttiden tikker og går. Men er foreløpig optimist og jobber hardt for å skjerpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at det finnes en medisin som hjelper mot kvalme..som ikke er skadelig for den lille. mange som bruker den ...hvis de er veldi plaga med kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE feigt å være sykemeldt når en er syk. Greit nok at graviditet ikke er en sykdom, men en kan faktisk bli syk av det. Jeg har slitt med ekstrem svangerskapkvalme i begge svangerskapene mine og har vært sykemeldt siden uke fem denne gangen, og er så langt sykemeldt ut januar. Er ingen vits i hverken for meg eller arbeidsgiver at jeg sitter syk på jobb.... Kvalmen blir nok også bare verre dersom du ikke slapper av og roer ned. Stress og for lite søvn bla gjør det verre. Lykke til og kom deg til legen og få en sykemelding! God "bedring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter akkurat og tenker likt selv. Er i skolen jeg da, men jeg pendler også 40-45 minutter hver vei, noe som tar på. Jeg har ikke kastet opp så mye som deg, men veldig mye kvalm, og det stresser meg med tanke på at jeg blir dårligere når jeg sitter i en bil, og jeg har lavt blodtrykk, så jeg besvimer ofte mens jeg kaster opp... :(

Vil liksom ikke sykemelde meg heller da... Føler at jeg er kjip mot dem jeg jobber sammen med...Men må man så må man da... Jeg syns absolutt ikke du er feig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt bekymret for om stress kan påvirke babyen. Babyen er jo mye viktigere enn kollegene mine akkurat nå. Kollegene mine kan ordne seg og snakke for seg. Babyen er jo helt forsvarsløs stakkar. Må jo ta vare på den så godt jeg kan!

 

Er forresten i uke 6 + 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er ingen sjukdom nei, men hadde du gått på jobb om du hadde omgangssjuke og spydde mange gongar om dagen? Neppe.

 

Eg er ikkje gravid enno, men då eg gjekk med småen vart eg 50% sjukemeldt frå veke 7/8 pga kvalme. Jobba og i barnehage. Jobba 2 dagar ei veke, og tre dagar neste veke. Eg kasta ikkje opp før i 2.trimester, var berre heilt grusomt kvalm 24/7. Det var framleis heilt forferdeleg å gå på jobb, men eg hadde ikkje hatt det stort bedre om eg var heime kva dag. Det var på ein måte godt å gå på jobb når eg visste at eg skulle vere heime heile neste dag, om du skjønar. Det hadde vore vanskeleg å få halve dagar, i og med at då måtte dei hatt ein vikar til halve dagar og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid nå(MA i jula) men sier bare at du er ikke feig. Bedre og ta det med ro! Sykemeld deg og prøv og kos deg og tenk på deg selv og fosteret i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen...

Jeg jobber også i barnehage.. Er 9 uker på vei.. Jeg har vært sykemeldt siden jul!! Er kjempe kvalm hele dagen, grusomt.. Trøster meg med at det er et sunnhetstegn:)

Er foreløpig sykemeldt ut januar..

Sykemeld deg med god samvittighet, ingen som takker deg når du går å sliter med kvalme uansett!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som klapper deg på skulderen og takker deg for at du løper rundt på jobb i så dårlig form, så vær hjemme med god samvittighet. Trist at vi alltid skal føle så mye på det med å være syk. Gjør det selv også, og det er jo så vondt. Tenk på deg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...