Gå til innhold

Tanker rundt det å være babymamma igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en liten kar i oktober, til stor stas for de tre "store" søskenene på 8, 7 og 5 år. Plutselig er vi tilbake til nattevåk, bleieskift, pupping og ikke minst ammetåke! Belager meg på å være "idiot" i et halvt år igjen ;) Håndsåpe på tannkosten, vasker håret i asan, drar på butikken for å kjøpe deodrant og shampoo og kommer hjem med kolonialvarer for 800 kr- men ikke deo og shampoo, drar på kaffebesøk til naboen med håndduk-turban etter dusjen for to timer siden, glemmer, glemmer og glemmer ting og tang; pengebok og visakort. Men som jeg koser meg!! Elsker å være hjemme og stelle for familien min:)

I dag var jeg for første gang etter fødselen alene i byen. Mannen min og minsten skulle kose seg hjemme. Jeg hadde pumpet ut masse melk og alt var klart for en shoppingtur alene. Det var helt supert helt til jeg satte meg ned på en cafe. Der var det en 3-4 mnd gammel baby som gråt og bestemoren gikk frem og tilbake med henne. Hva skjer da? MELKESPRENG!! Måtte komme meg derfra i en fart før puppene eksploderte. Da begynte jeg å lengte etter gutten min igjen.. Fikk gjort unna de siste ærender i en fei og kjørte hjem igjen.

Dette er en herlig tid som ikke kommer tilbake og nå vet jeg å nyte den i fulle drag. De blir så utrolig fort store. Snart er det minstemann jeg følger til skolen og da har vi gjort ferdig storebrors konfirmasjon! Hjelp!

Håper dere koser dere like mye som meg! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt å lese : ) Når Emma Sofie var liten trodde jeg hun aldri skulle bli større, men vips så var det bare 4mnd. og 9 dager igjen til hun er ett år. Godt vi skal ha 3 til : )

Skrevet

Dette kjenner jeg meg igjen i! Tiden bare løper fra en, og barna blir store uten at en egentlig legger merke til det. Her har vi fem barn/ungdommer i hus, og bare tanken på at minstejenta nå er i ferd med vokse ut av babytøyet og bli ei stor jente er forferdelig;-)

En fryktelig vemodig tanke er at jeg ikke kommer til å oppleve det mest vidunderlige av alt igjen, det å få en nyfødt og rykende fersk baby på magen igjen. Trist, men samtidig er det jo viktig å kose seg med de barna en har vært så utrolig heldig å få.

Ja, jeg koser meg noe vanvittig!

Skrevet

Vet du, slik tenker jeg også:) Nå ER det nok, skal ikke ha flere barn, men kjenner jeg blir litt lei meg når jeg tenker på det. De er jo herlige uansett alder, men ingeting er som en liten baby. Lukta, lydene, ammingen, alt sammen!

Nydelige unger du har, forresten;)

Skrevet

Herlig historie!!!

Jeg fikk min første baby i slutten av august og hadde ALDRI tenkt at det skulle bli så fint å få en liten baby!!!! De er jo så utrolig skjønne, har lyst på mange, mange flere;-)

Rart, da jeg så streken fra testen og skjønte jeg var gravid tenkte jeg

"nei og nei, nå er livet mitt "over"" - jeg hadde så mange ting jeg hadde lyst til å gjøre først, men så skjønte jeg at det var nå livet mitt virkelig begynte;-)

Jeg koser meg også i fulle drag!

Skrevet

Takk! Unger er en utrolig berikelse i livet, selv om de kan være ufattelig sllitsomme også...;-) Tenåra er ikke bare en dans på roser, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...