Gå til innhold

Sonia

SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!!

Ja, jeg var hos jordmor i dag (trodde foerst jeg skulle samme dag som deg men det var visst bare inne i hodet mitt det - eller? Var du hos legen foerst denne uken og saa jordmor i dag?

Det var veldig kjekt aa vaere der. Foerst masse prating, testing av urin (hadde eggehvite i urinen men hun syntes ikke det var noe aa bekymre seg for paa dette stadiet) og saa kjente hun paa livmoren. Den var veldig tydelig, hun viste meg hvor jeg kunne kjenne den. Saa sa hun at den var ganske stor, og sjekket om det var tvillinger.. men det visste jeg jo allerede det ikke var.. Og saa endelig kom hjertelyden!!! Det var saa skjoent, maatte toerke en taare eller to.. Den var veldig sterk og hoey, innbildte meg jordmoren sa den var paa 164 men er ikke helt sikker lenger (skriver de ned hjertelyden paa journalen?). Saa alt virket straalende bra og jeg er saaaaaaa fornoeyd i dag. Eneste irriterende var at det var supertravelt paa jobb saa fikk ikke tid til aa logge meg paa barnimagen engang!

Hm, dette ble litt langt, er visst litt entusiastisk fortsatt ja..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7744874-sonia/#findComment-7747632
Del på andre sider

Saa godt aa hoere at du ogsaa fikk hoere hjertelyden. Det er jo bare en helt fantastisk opplevelse!

Jeg var ogsaa hos legen en tur i uke 9, men dette var visst altfor tidlig til aa ta de foerste provene. Derfor fikk jeg ny time i uke 13 og samtidig foerste time hos jm paa ABC samme uke. Saa paa onsdag var min samboer med ogsaa, og vi fikk hoere hjertelyden igjen - sammen.

Den ligger hoeyt her hos meg ogsaa; 160 hos legen og opptil 168 hos jm. Men det er visst helt normalt, saa det er bare fint. Hoey hjertelyd tyder visstnok paa at det er en jente har jeg hoert... Men hvem vet. Har du noen foelelse selv for hva det blir? Min samboers bror hadde blitt spaadd et nytt medlem til familien, og det skulle bli en jente. Dette var altsaa FOER han fikk vite at vi var gravide. Og ingen andre i familien venter barn. Vet ikke om jeg skal tro paa saant, men det er jo litt rart da. Det blir spennende aa se.

Har du faatt time til UL? Jeg har time 19 februar og vil gjerne vite kjoenn om det er mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7744874-sonia/#findComment-7755381
Del på andre sider

He he, jeg spurte jordmor om det med hjertelyden, og hennes mening var at det er humbug.. Men som hun sa, en har jo 50% sjanse for aa faa rett. Hun sa ogsaa at hjertelyden hos babyen kunne variere alt ettersom h~n var vaaken eller ikke. Men det var saa goey aa hoere, var goey aa hoere sparkene ogsaa, svisj svisj.. Kjempesoett.

Vet du, jeg aner ikke om det blir gutt eller jente. Jeg ser for meg jente, men det er fordi det broren min bare har faatt jenter tror jeg, saa det er jenter jeg er "vant til". Men det kan like godt vaere gutt.. Jeg TROR vi vil vite det paa UL om vi kan, men har ikke bestemt oss 100%. Det hadde vaert ganske goey med en overraskelse ogsaa..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7744874-sonia/#findComment-7760286
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...