Gå til innhold

Jeg har fått dommen

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på ettersamtale med legen etter å ha fått utført mine offentlig forsøk.

For dere som ikke kjenner meg har jeg hatt tre uttak, to fryseforsøk og et uttak til som var ledd i et forskningsstudie.

Var driiiitnærvøs på forkant, trodde legen skulle si at det ikke var håpe for oss, men det sa han IKKE.

Han mener vi har gode muligheter, at vi bare har hatt uflaks til nå.

Og det beste er at vi får fortsette med private forsøk på samme klinikk.

Jeg ble så glad og letta at jeg gav legen en klem:-)

Så når jeg får mens om en uke eller to så ringer jeg inn for oppstart.

Forespeilet uttak på 31års dagen min....JOOHOOO, for en bursdagsgave!! Uansett bedre enn da jeg ble 27 år, da mistet jeg spiren min.

Jeg har jo hvorfor-spørsmålet skrevet i panna mi, og det har legen også. Han ser ingen grunn for at det ikke fester seg.

Det eneste jeg evt kan gjøre for KANSKJE å få et svar, er å utføre PDG, men mest sannsynligvis er det lite å hente på det også.

Så det er noe jeg ikke gidder å tenke noe mer på.

Klem fra ei som er glad og letta

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7744604-jeg-har-f%C3%A5tt-dommen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Emma-vennen!!!!!!!!!!!!!

JIPPEY HURRA-HURRA-HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)))

Så godt å høre og så godt å lese at du er blitt ei glad jente igjen med positive tanker og pågangsmot!!!

Nei, dette var gøy du:-)))

Fyller du 31 i februar? Jeg fyller 31 i mars........en liten fisk her*blubb*blubb*blubb*:-)))

Men du, Hausken sa akkurat det samme til meg mtp uflaks, men han hadde vel egentlig ikke et "hvorfor" i pannen. Og vet du hvorfor? Jo, fordi en regner seg ut fra det at av ca. 10 egg vil kun 1 til 2 egg være av god nok kvalitet til at det blir barn av det. Så han sa også til meg at vi hadde hatt uflaks og mått bare prøve til vi "traff" egget som det kunne bli barn av. Det sa ihvertfall han, men han trenger jo ikke ha hele vettet heller, he he. Men en ok og logisk teori for meg:)

Og tenk, nå er det din tur, Emma!!!!!:-)))

Dette skal bli alle tiders!!!:-)))

Hva betaler du for ett forsøk der på klinikken?

Skal du prøve en annen medisin nå?

Nå ble jeg glad altså og enda mere glad på din veier!!!

Dette har du virkelig fortjent altså og nå skal det være din tur.

Alle gode ting er 7 - ok? Ja, vi sier det:-)

Ta godt vare på deg selv i tiden fremover og kos deg med de gode nyhetene!!!

Ha det så bra så lenge...

Mange glade klemmer fra meg:-)))

Hallo dere begge go`jentene mine.

Nå er humøret MYE bedre:)

Det hjelper å få litt positiv oppbacking fra lege og noe å se fram til.

Legen sa det samme til meg som Hausken sa til deg ivf m/baby.

Det er uansett godt å vite at han har troen på meg (oss, he he..)

Satser på at alle gode ting er 7, ja.

Håper julenissen kommer med en forsinket julegave. Som vi alle vet varer jo jula helt til påske!! Eller var det påskeharen som skulle komme i år??? Spiller ingen rolle, bare noen kommer med en baby!!

Må betale 15000 til sykehuset + medisiner. Bytter til Menopur siden det er billigere. Dette er jo reine røverkjøpet ift hva en må punge ut med til privat klinikk. Ba pent om å prøve bricanyl og Albyl-E ved dette forsøket og legen virket ikke uvillig til å prøve det. Så vi får se.

Krutt; når skal du igang igjen da?? Og hvordan går det med oppussinga? Får kjøre innom en dag og kikke litt...også ta en kaffekopp eller to.

Jeg er nok en *blubb blubb* fisk jeg også. Bursdag i mars.

Nå skal jeg reise på hyttetur og kose meg med MASSE vin. Og snøen kom som bestilt, kanskje vi får tatt en liten skitur også...

Det er så deilig å være glad igjen:) Kjennes ut som mange tonn er løftet fra skuldrene mine.

Vi snakkes over helgen

Klemmmmmmmmm

Annonse

Hei på deg!

Ja..det var et utrolig godt spørsmål emma*...når skal vi i gang igjen..hmmmm.. :o)

Har nå ventet på å bli gravid i tja..er det 16 år da mon tro??!...så da kan jeg vel vente litt til jeg..he,he

Vi setter i gang med kjøkkenet nå til helga, ihvertfall med å rydde ut å gjøre klart, det er jammen mye jobb bare det :o)

Vi setter ikke igang med noe før vi er ferdig med kjøkkenet, vi må ha ro rundt oss når vi holder på med dette baby-prosjektet.. Men jeg kommer til å fortsette hos han altrnative behandler`n som jeg snakket om sist vi møttes. Jeg får ikke mer behandling som går på det å bli gravid, men får avspenningsbehandling som soneterapi, healing og akupunktur. Merklig type det der...

Håper dere får kost dere på hytta i helga, så snakkes vi.

Og husk; du er alltid velkommen innom :o))

Stor klem fra

Hei igjen vennen:-)

Ja, skjønner godt at humøret ditt er mye bedre nå og det er deg vel fortjent!

Hmmm, var det ikke så at både julenissen (da jula varer helt til påske) og påskeharen kommer samtidig i år da? Tenkte jo at du skulle få tvillinger vi da, skjønner du... *knis*

Og du sier vel ikke noe på det, nei;-)))

Kjempebra at du får prøve en ny medisin også. Om du er int. i babyklister, så går du inn på netspiren.dk og sender en mail til en Christian som du finner mailadr. til på siden der og skriver at du vil bestille. Da får du mail tilbake om hva du skal gjøre videre etc. Ja, om du ikke har det allerede da, Berberis fructus comp. D4 :-))) Det tok jeg.

Og du, jeg gikk på pregnyl istedet for crinone og progrestan. Hausken har goood erfaring med dette. Kanskje du kan få det også? Det er også billigere enn progesteron kapslenen! Da tok jeg 2500IE pregnyl annenhver dag fra uttaksdag. Det er det sammen som en tar om en skal bruke Pregnyl som eggløsningssprøyte istedet for Ovitrelle.

Jeg gikk jo også på menopur istedet for gonal. Billig, ja?!! Juhuuu, bring it on!:-)))

Moro at du også er et barn av mars:-) Jeg har 13.mars....du da? Må ikke si det altså:-)

Akkurat nå håper jeg du storkose deg på hytten med snø, vin og mann. At du lader opp batteria og virkelig klargjør deg til forsøket.

Ta godt vare på deg selv, så prates vi igjen!

God klem:-)))

Så bra Emma!!!!

Kjempebra at legen enda har tro, det må gi deg håp!!!!

Ønsker deg alt godt, og hvem vet, kanskje det klaffer for oss begge denne gangen?

Hadde vært fortjent det ja....

God natta!!

(P.S. Nyter de forhåpentligvis siste dagene med rødvin...)

Takk for koselige hilsner :):):)

Jeg har storkost meg på hytta.

Masse godt godteri og vin!! Gått tur i fjellet. Gikk på beina for det var for lite snø til å gå på ski. Brant bål og grilla pølser. Våknet i natt til storm, hele hytta rista. Var redd hele hytta skulle bli blåst bort på viddene på Lifjell.

Det går så fryktelig fort mot forsøket, venter jo mens om en uke allerede. Ikke det at jeg tror den kommer da, for den pleier å være forsinket etter et forsøk.

Men det skal bli godt å komme igang igjen. Orker ikke vente jeg. Beundrer deg altså Krutt, som klarer å vente så mye som du har gjort. Er det noen som er beintøff så er det deg!!!

Det er faktisk du som gjør at jeg holder motet oppe:)

Kan jo avtale å treffes en dag, men denne uken jobber jeg ganske mye, så kan jo prøve uka etter det kanskje?

ivf, du blir 31 dagen før meg. Har ikke helt satt meg inn i dette babyklisteret jeg. Prøver å forholde meg så naturlig som mulig til det hele. Men kanskje du kan si litt om det?? Alt er jo egentlig verdt et forsøk å prøve. Kommer til å bruke Progestan. Har så mye liggende hjemme, så det er greit å få brukt de opp

Tvillinger tas imot med takknemlighet, til og med to kolikkbarn. (he he, det sier jeg nå.)

Malin: koselig at du heier på meg. Håper du koser deg med babyene i magen.

Ann-ch: hvor langt er du kommet i forsøket nå? Håper eggstokken din produserer fine egg.

Vi andre får kose oss med rødvin så lenge. Før eller siden er det slutt på den kosen i maaange måneder.

Hei Emma.

Bra du har fått kost deg litt på vidda.Da er du jo oppladet til ny runde:-)

Jeg har kommet til stikkedag 7.Skal på UL i morgen,så det blir spennende å se om det er noe forandring i forhold til ny medisin og kortbehandling. Har heldigvis sluppet unna alle bivirkningene denne gang,enn så lenge.Men nå er det vel bare ut uka igjen så er det uttak. Gleder meg til å bli ferdig,men gruer meg litt til resultatet.

Håper iallefall det lykkes for deg nå Emma.

Klem

Hei igjen:)

Ja, vil si det er verdt å prøve babyklisteret. Det er jo ikke skadelig, så en har bare alt å vinne på å bruke det.

Jeg tok det fra uttaksdagen og frem til uke 7. 10-15 dråper i et glass vann.

Jeg blir borte fra BIM en stund nå. Må ha en pause....

Ønsker deg lykke til videre og jeg kommer innom for å se hvordan det går.

Krysser fingrene for deg!!!

Klemmer:o)

Annonse

Ann-ch: da nærmer det seg virkelig for deg. Håper UL gikk bra i dag og eggene vokser seg store og fine. Håper virkelig det blir en liten søster eller bror til gutten din nå. Du er da en tøffing som ikke gir deg så lett du heller:) Krysser fingrer og tær for deg!

Ivf m/baby: Jeg skal tenke godt over dette med babyklister. Klart det er verdt å prøve, men skal se hva klinikken tilbyr meg aller først. Tror legen er interessert i å prøve noe ekstra medisiner på meg.

Håper alt står bra til med deg? Og at det ikke er noe gale siden du tar pause fra bim. Håper du kommer innom og oppdaterer litt underveis av svangerskapet. Vil jo gjerne vite at alt står bra til med deg og babyen.

Klemmer til dere begge:)

Hei Emma;o)

Alt er bra her, så det er ingenting galt. Det går bare litt i surr inne i hodet mitt av og til, så jeg trenger å slappe av litt og ikke tenke så mye på det som skjr rundt meg. Ihvertfall ikke før jeg vet for sikkert hva som skjer inne i magen min. Klarer liksom ikke helt å forholde meg til det enda og er litt unødvendig urolig av og til.

Her inne så blir det så mange inntrykk....

Godt å vite at legen er klar til å "ta tak i deg" denne gangen og prøve litt forskjellig. Du skal nok se at det går denne gangen. Det fortjener du så inderlig. Det blir jo ditt 7 forsøk, så en plass går grensen, Emma.

Da hadde du uttak rundt bursdagen din? Var det så? Ila uke 11? Kommer til å følge med her inne, selv om jeg ikke blir særlig aktiv. Må få visshet i ting først. Har ikke gått opp for meg enda detter ser du og det merker jeg blir litt slitsomt i lengden...

Ta godt vare på deg selv og lykke til videre! Krysser fingrene for deg og husk å åpne esken med babystøv som jeg sendte deg når tiden er inne;o))) Jeg sendte myyyyyyye - nok til 2 søte små *smiler*

Ha det bra så lenge, så prates vi..

Gode klemmer til deg;o)

Hei ivf m/baby

Skjønner godt du trenger litt pause fra bim. Mange mange inntrykk. Kan bli sliten og lei i perioder av alt sammen.

Å være gravid er ikke bare dans på roser, det vet vi jo alt om begge to desverre.

Bruk tid på å bli trygg på situasjonen din, jeg krysser alt for at det går bra denne gangen. Det MÅ og SKAL det. Bastabom!!!!!

Uttaket er rundt bursdagene våres ja. Vi snakkes da:-)

Stor og varm klem fra meg:-)

Hei Krutt

Jeg har også fri tirsdag, så vi kan jo prøve da.

Kanskje vi skulle gått ut å tatt en lunch, eller går penga til oppussing nå?

Ellers så kan vi godt møtes rundt 12 tiden. Helst ikke før, for murmeldyret må sove ut etter arb. helg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...