Gå til innhold

Blødning til meg også..

Anbefalte innlegg

Begynte å blø går kveld. Friskt lyst blod på papiret og i do. Ventet på voldsomme smerter og abort i natt, men det kom ikke. UL i dag hvor gynekologen kunne se hjertet slå (7+0 i dag). Han kunne se (og vi kunne se) to svarte flekker som viste hvor det hadde vært blødning, det hadde altså blødd fra livmoren. Han kunne ikke garantere noe, sa bare at kroppen måtte bestemme seg for hva den ville og jeg skjønte det på legen at denne truende aborten er noe som kan henge over oss i uker fremover nå. Herregud tenkte jeg da; skal vi gå med den overhengdene faren hengende over oss i ukesvis.. jeg kjente jeg ble så inni helvete motløs, men så leser jeg jo om alle de som mister så da...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7744244-bl%C3%B8dning-til-meg-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Live74.

Det at gynekologen kunne se hjertelyd skal du ta som et veldig positivt tegn. Skjønner godt at du bekymrer deg, etter alle skrekkhistoriene som er her inne. Men prøv å tenke positive tanker. Jeg krysser fingrene for deg, og ønsker deg lykke til. Forstår godt at du bekymrer deg. Men det er mange som blør under svangerskapet, hvor det faktisk også går bra.

Ta vare på deg selv og den lille!!! :o)

Klem til deg

Kjære Fragglemor !

Takk for oppmuntringen. Det er så godt å kunne komme inn hit på forumet og få ut tanker og følelser ! Jeg skal prøve å ikke bekymre meg og jeg skal prøve å ikke lese så mange andre skrekkhistorier...

Klem tilbake !

Vil bare ønske deg masse lykke til og tenker på alle dere som er redde og må gå å vente, Det er jo enda verre enn å miste med engang (hvis dere forstår hva jeg mener) Mistet selv i sep, da begynte jeg å styrtblø og etter noen dager va testen negativ. Kan ikke forestille meg hvordan det er å gå å vente i uker. Men ha håp da jenter! :)

Stor klem fra meg!

Takk for god støtte ! Ja, det er litt seigpining i dette. Har håp så lenge legen så hjerteslag (helt utrolig at de kan gjøre det i uke 7 +0 egentlig) Jeg måtte holde pusten flere ganger så han skulle få sett det... Men det er opp til min kropp nå, så får vi se hva den velger. Jeg orker egentlig ikke være lei meg. Er mest redd for kraftige smerter og blødninger...

Det er tøft å gå sånn og vente... Har gjort det selv. med nr 2, så blødde jeg ca uke 6. Ble sendt på UL og legen sa vi måtte forberede oss på en SA. Desuten var embryoet da så lite, at det trolig ikke kunne være levedyktig. Da var gleden stor uka etter, når vi på ny UL fikk bekreftet at det hadde vokst mye og at hjertet slo.

Vi krysser fingrene for deg!

Annonse

Jeg har termin 3 august, for noen dager siden blødde jeg også, friskt blod uten noen form for smerter. Ble inmari nervøs og dagen etterpå fikk jeg time hos legen for å sjekke. Tok innvenndig ultralyd og barnet hadde det bra, det var veldig aktivt og hjertet slo som bare det. LITT AV EN LETTELSE:) Legen kunne også se hvor blodet kom fra, han sa at blodårene var veldig sarte i livmoren min nå pga rask vekst og at det var helt ufarlig og at det ikke utgjorde noen risiko for SA eller for barnets trivsel. Og at jeg bare kunne ta det med ro og fortsette som vanlig, kunne også fortsette med fysisk aktivitet slik jeg pleier. Han sa også at det kunne komme flere blødninger og at det var ganske vanlig, men at det alltid var greit å sjekke HVOR blødningen kom fra hvis man blødde i svangerskapet.

Til mandag har jeg time på sykehuset for UL, da går jeg inn i 12 uke, det blir spennende. For ordens skyld så får jeg vell fortelle at denne UL timen ikke har noe med blødningene å gjøre, det er noe jeg fikk tilbud om pga at jeg er over 38 år og "eldgammel" hihi

Jeg hadde blødninger i uke 11 og fikk beskjed om truende abort etter ultralyden som viste blødninger i livmoren. Fikk komme tilbake på ultralyd i uke 16 og da var alt bra! Han er neste 2 nå :-) Det som var ekkelt den gangen var at jeg haddde jo mage og måtte liksom forklare dette til alle i tillegg.... det var en ekstra belastning! Går nok bra skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...