Jente19*31.01.07* Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Har i de siste to dagene vært gansek lite lilv inni mgaen! i dag har hun bare snudd seg et par ganger.. Er dette normalt eller er det noe jeg bør være bekymret over? Jeg er jo litt bekymret da.. Er det flere som har opplevd dette og alt har vært fint? Kan kanskje nevne at jeg har hatt noen smerter i magen. Menssmerter og lignende! Er 36+1... Håper på svar!
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Kan være at fødselen nærmer seg, men du bør kanskje ringe føden og spørre hvordan du skal forholde deg til at det er lite liv. Dessuten, om du har vondt oppe til høyre bør du kontakte de med en gang, kan være tegn på svangerskapsforgiftning.
findus Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Hvis det er lite liv og du er bekymra, burde du ringe til føden og høre. Det kan godt hende alt er fint, men de vil gjerne at man ringer for sikkerhets skyld, siden det _kan_ være et tegn på at småen ikke har det så fint inni der som h*n burde. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite osv. Pluss at hvis du ringer og de finner ut at det ikke er noe å bekymre seg for, slipper du jo å bekymre deg ;-)
trinen123 Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Ondt oppe i højre? Hvad har det med svangeskapsforgiftning at gøre?
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Lite liv KAN være tegn på dårlig trivsel fikk jeg vite på sykehuset når jeg måtte inn på sjekk pga lite liv.. Å det med at barnet er rolig å ikke beveger seg like mye som vanlig rett før fødsel sa de bare var tull til meg - Så ring til føden du!! Det er ALTID det beste... Ikke bra å bekymre seg...!
Jente19*31.01.07* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg ringte jordmor.. Hun sa at det var normalt så lenge jeg kjente liv hun da! Men at hvis det gikk en hel dag, da skulle jeg ringe igjen! Men jeg syns å ha lest at man skal ringe med en gang det blir endringer i sparkene jeg da, men hu n sa no at jeg ikke trengte å bekymre meg. Jeg bor også to timer unna sykehuset så det er liksom ikke å bare ta en svipptur innom der heller. Men syns dere at jeg burde ringe føden også eller holder det med det jordmor har sagt?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Om du ikke ble beroliget så kan du jo alltids dobbeltsjekke med føden:) Det er sikkert bra med den lille, vi får gå ut i fra det i alle fall:) Lykke til:)
Jente19*31.01.07* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2007 Jeg venter litt jeg.. Hun sa jo at det ikke var noe å være bekymret for.. Men hvis det er like lite liv i morgen så ringer jeg til føden.. forde om det er trangt der inne så må hun jo røre på seg.. ingen klarer å ligge stille hele tide!!
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Prøv deg frem med noe du vet babyen har blitt livatt av før, så kanskje det blir mer aktivitet der inne:) Hos meg er det ikke så mye spark om dagen, men jeg kjenner godt at hun driver å snur seg der inne, mest spark om kvelden når jeg skal legge meg:) (legger meg stortsett til samme tid hver kveld)
Jente19*31.01.07* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2007 Har brukt å vært det til meg og, men ikke i går kveld.. sikkert derfor jeg er så bekymra, hun er ikke slik hun pleier å være.. jeg får spise noe med masse sukker å drike litt brus=) da blir det sikkert liv der nede:p
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Kan prøve med iskaldt vann med isbiter i også, har hørt her inne at det kan være effektivt:) Men vi må vel også huske at de også kan ha sine rolige dager akkurat som oss:) det har jeg trøste meg med når jeg synes hun har vært veldig rolig der inne:)
Jente19*31.01.07* Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. januar 2007 Ja, jeg prøver det og jeg.. Takk for alle svar.. Er litt roligere nå enn jeg var tidligere i dag. takket være dere=) hva skulle jeg gjort uten bim
findus Skrevet 12. januar 2007 #14 Skrevet 12. januar 2007 Hei! Hvordan har det gått videre med deg og magen? Håper det hjalp med isvann / brus og at du er blid og glad og har kjent mer liv.
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 jeg synes og småen har vært rolig i dag.. jordmoren på sykehuset sa da jeg var på innskrivning at man skulle ta lite liv på alvor, og man skal kjenne minst 8 spark i løpet av dagen.. Kanskje jeg må ringe jeg og..? Kjent han har snudd litt på seg,men for det er han så rolig i forhold til vanlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå