Gå til innhold

nå gir jeg opp snart......:/


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

har slitt med ammingen, først ville ikke lilllegutt ta puppen, så fikk jeg brystbetennelse og ble lagt inn på sykehus i to dager- lillegutt hadde også gulsott og ville heller sove enn å spise.... dette førte til at jeg ikke fikk mye melk. har prøvd alt, ammdete, havregrøt, lagt til ofte, pumping...... tilslutt hadde vi npoen tøffe økedager forrige uke som heldigvis gav meh litt mer melk........ men nå er det pån igjen- har en sprekk i den ene brystvorta som blir som et åpent sår hver gang lillegutt suger, bruker skjold på og det er litt bedre, men det gror ikke :( var hos legen i dag, og hun hadde ikke mye peil, men fikk tatt noen prøver da, bl a en CRP som vistte 24, det var visst litt høyt, så nå skal jeg ikke amme fra det brystet, men gi flaske og pumpe for så ån kaste den melka jeg pumper ut......... herregud, jeg skal visst ikke gjøre noe annet enn å mate og styre med pupper......... jeg blir gal snart av dette her, nå blir det sikkert mindre melk igjen også på den puppen, er allerede mindre der, pumping blir liksom ikke like bra som når han suger........ åååååååå- jeg blir gal av dette her jeg, det skal liksom aldri gå seg til jo........

 

sorry klaginga, men måtte bare få ut litt ....... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det der hørtes kjipt ut:-/ Veit ikkje kors råd jeg skal komme me.. Når blei han født? Kor lenge har du styra me det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vurdert å bare begynt på mme. Tror ikke jeg hadde orket det styret der.. Blir jo bra unger av de som bare får mme også..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkars dæ! Du har verkeli slete... har du førresten prøvd å handmelka dæ? Prøvd det på sjukehuset... va faktisk meir behageli enn æ huska pumpa i allefall... har ikke brukt den enda denne gangen... har ikke handmelka mæ meir heller da... men har jo tenkt litt på det... men e jo håplaust på dagen når æ har to frøkna som heng på mæ heile tia...

 

Skjønn dæ godt vesst du gjer opp... lykke tel uansett ka du velg...

 

Stoooooooooor trøste klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jenter :) det er virkelig et herk.... han er over 5 uker nå, så vi har slitt en stund....... :( men jeg ønsker så veldig å amme, men vet ikke hvor lenge jeg orker å styre m detta mer jeg, tar jo all energi fra meg jo- og den lille energien som er igjen bruker jeg til å bekymre meg om han får i seg nok.....

har prøvd å handmelke ja, funker ikke så godt her.......

 

arrrggg,i dag er en skikkelig drittdag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen..

 

Så kjipt på høre at det er sånn da... Vet jo hvor mye du vil amme... Men pump ut det du klarer da vet du og gi mme.. Skal jo ikke ødelegge hele gleden over å ha baby med det der derre amme opplegget...

Håper det ellers går bra med dere da.. :D Vi får ta en shopping tur på strømmen en dag.. Der har de amme og stellerom...genialt vettu... For da kanvi bare stikke inn der å mate... micro er det der også om du har med mme...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi opp:) Det er ikke noe nederlag om du må gi opp, og jeg forstår deg om du ikke orker mer. Vet bare selv hvor enormt lyst jeg har til å få mer melk og kunne fullamme så jenta (og ikke minst vi) slipper flaske og mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot såre brystvorter hjelper det svært godt å ha albueskjell på. Det er en del butikker som selger det. Eller kanskje du kjenner noen som bur ved stranden.

 

Ring ammehjelpen. Det er et slit, men ikke gi opp enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd eller noe sånt, men sender deg en stor trøsteklem jeg. Uff du må være kjempefrustrert, har jo fulgt med hvordan du har slitt med denne amminga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ut som du har det skikkelig strevsomt! Har ingen mirakelråd til deg, desverre... men sender deg og nurket en stor trøsteklem..

 

Husk at det ikke er noe nederlag å kutte ammingen og bare gi mm!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for trøsteklemmer:)

er fortsatt litt rådvill over hva jeg skal gjøre- har så lyst å amme..... jeg skal ringe helsestasjonen i dag og høre med dem, dem har litt mer peil på amming enn legen min!!!

har gitt flaske siden i gårkveld- jeg ble så oppgitt at jeg ikke orket å amme, pumper meg da ;) men i dag tidlig måtte jeg amme igjen, jeg savnet det ;)

 

ikke lett dette her....... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett.... men man skal ikke slite seg ut heller!

Prat med helsestasjonen, ja.. Håper du får orden på dette melkestyret! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvaslags prøver legen din tok, men jeg vil uansett anbefale deg å ringe en ammepoliklinikk og bestille time der. Det er en på Rikshospitalet, den er gratis så lenge du ammer og de som jobber der er kjempeflinke! Jeg er ikke sikker på om de tar bakterieprøver og sånt der, men jeg tror det. Jeg var i allefall der og fikk konstatert sopp på puppene, og fikk resepter av dem. Mye bedre enn å gå til fastlege, de kan jo nesten ingen ting om sånt!

 

Jeg har også slitt veldig med ammingen, men nå har det begynt å gå seg til heldigvis. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke gav opp - nå har jeg jo lett tilgjengelig mat til lillegutt i mange måneder fremover.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t-79 og Jakob, skjøøner at du synes det er tøft nå! Jeg sliter med et stort sår på den ene puppen som ikke gror, men nå har jeg justert litt på teknikken så nå treffer lillegutt bar såret når jeg er uheldig og jeg legger ham til litt før han har gapt godt nok.. Men du; hvorfor må du kaste melken? Kan du ikke gi det du pumper? Du kan jo amme på den gode puppen og pumpe innimellom på den vonde, og selv om du mister en del av melken på den vonde puppen og du legger ham til igjen når såret har grodd så vil melken komme tilbake. jeg fikk hvertfall råd om det på ammehjelpen. lest et råd her inne en dag, husker ikke fra hvem, men det går an å smøre på brulidin sårsalve, og ha på tesil under engangsinnlegg med ullinnlegg over, og har du sår så pass på hygienen for det er veldig lett å få infeksjon i brystvorten når det først er blitt "hull" i huden... Gutten min er fem uker og fire dager, såret mitt har ikke grodd enda, men det er hvertfall ikke like vondt lenger... Skjønner godt at du vil amme også, det er jo så kos å se den lille ligge å kose seg sånn! Lykke til videre hvertfall!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...