Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg skal ha gjester og vi blir 6-7 jenter tilsammen. Jeg er ikke spesielt flink til å lage mat, og i hvert fall ikke til så mange. Jeg vil gjerne lage noe som kan være "ferdig" når gjestene kommer. Tenkte på en pastasalat, men det er kanskje litt lite som middag?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hjemmelaget lasagne Det er noen krydderposer som du får kjøpt på de litt større dagligvarebutikkene. Står lasagne på de. Det blander du med kjøttdeigen, står bak på posen hvordan. Så lager du hvit saus Legger lagvis saus,kjøttdeig og lasagneplater. Ost på toppen, så inn i ovnen. Veldig enkelt og godt. Server med salat og hvitløksbaguetter eller annet godt brød.
vimsa 79 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 2 poser potetmos lages som vanlig, en pose brokkoli blanding kokes til ønsket mørhet, 1 pose stroganof gryte lages med kjøttdeig. bland potetmosen og grønsakene legg dette i en ildfast form. hell over gryteretten og stø over revet ost. denne skal da stå på 200g til osten er gyllen. server med rundstykker og litt salat..
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Nachos! Er veldig enkelt å lage, og du kan gjøre det ferdig på forhånd og så detter du bare inn i ovnen noen minutter når gjestene kommer. Jeg pleier bare å strø nachos utover i en form og så har jeg stekt kjøttdeig med tacokrydder over. Av grønnsaker bruker jeg tomat, purre og ananas kuttet opp i små biter og ost på toppen. Settes i ovnen på ca 225 grader til osten er smeltet, ca 5-10 min. Sett frem skåler med rømme, salsa og evt guacamole.
alvesol:) Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 kjøpe en stor bit røklaks,del den i småbiter, stek den ipanna med olje og hvitløk,dill, evt, brokkolibiter. hell over cremfresh og la det surre i noen minutter. kok opp grønn pasta og server medh vitløksbaguetter go sorte olivener ved siden av. KJEMPEGODT! anbefales:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå