smurfen :o) Skrevet 11. januar 2007 #1 Del Skrevet 11. januar 2007 Nå er det ikke lenge igjen til April. Formen er foreløpig veldig bra og jeg håper den er det frem til termin. Jeg kjenner nå at byggrede instinktet er kommet for fullt. Føler jeg må gjøre alt klart og det raskt. Stresser litt med at det er arbeid som må gjøres som jeg ikke får gjordt selv, føler jeg mister litt kontrollen (er nok litt kontrollfrik om dagen )) Pisker stakkar samboer litt rundt og er vel ikke den letteste å leve med. han burde helst gjort alt i går ) Hvordan er det med dere andre? er formen fin? noen flere som kjenner at tiden er knapp og at ting må bli gjort? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre håpefulle Skrevet 11. januar 2007 #2 Del Skrevet 11. januar 2007 Forma her oxo e kjempebra.. Men ej he ikkje begynt og ordne noke enda.. Fe liksom litt panikk her når ej lese om alle som har barnevogna klar.. Ej he selfølgelig begynt og kike da på dei tinga ej vil ha, prisa og slikt... Ej føle vel at de e litt legne til April, men plutselig so e vi de, so det e vel på tide og få fingeren ut snart.. hehe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/#findComment-7743634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. januar 2007 #3 Del Skrevet 11. januar 2007 Som andregangs har vi jo alt utstyr fra før, så det tenker jeg ikke noe på... Her går det mer i hvordan gjøre overgangen mildest mulig for snuppa vår.. Hun må få nytt rom snart, for babyen skal få hennes rom -Det ligger vegg i vegg med vårt, og dør inn fra vårt rom... Men så tenker jeg at babyen trenger jo ikke det rommet med en gang..Men hva med all skrikingen om natta..vil snuppa våkne av den? Eller vil det gå greit...Bør hun bytte rom før baby kommer? Trenger hun ny seng? Ååååh...blir helt tussete av å tenke på det..Blir ikke så mye klokere av det iallefall.. Og så er jeg midt i eksamensperiode nå..i tillegg til at vi bygger bad i kjelleren, så har nok å tenke på ja.. Føler enda det er leeeeenge til april...Men må vel snart begynne å tenke på å vaske klær til den lille.. Den fysiske formen er litt blandet...Har bekkenløsning, som har blitt en del værre den siste uka. Halsbrann sånn tre-fire ganger til dagen...men det blir nok mer regner jeg med..Har masse kynnere -spesielt om kvelden, flere som tar skikkelig tak, og gjør vondt nedover lysken og låret... Pluss at jeg våkner med småkramper i leggene om natta.. *sukk* Menmen.. Er heldigvis ikke så ille enda. husker hvordan det var på slutten sist, og det er godt jeg har et par mnd igjen til det blir så ille.. (evig optimist..) Men sånn til daglig så fungerer jeg jo greit...Litt vondt å gå av og til, bare... Kan jo si at forrige gang, så bestilte vi vogn i slutten av januar -eller begynnelsen av februar (pga leveringstid), da kjøpte vi bilsete og lammeskinnspose i samme slengen. Stellebord og sprinkelseng pluss dyne, kjøpte vi i medio mars, og klær/håndklær/sengetøy/vogntrekk-vognteppe trengte vi ikke kjøpe selv... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/#findComment-7747919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærlyng Skrevet 11. januar 2007 #4 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg føler meg skikkelig i tidsklemma. Nå holder vi på og skal selge leiligheten vår, og den skal vi jo flytte ut av og inn i ny leilighet, og i mellomtida bor vi hos svigers (stress), og så skal jeg i 6 ukers praksis og prøve å kombinere det med 20% jobb, og etter praksis er det bare 2 uker til permisjonen begynner. Teller uker hvor planene allerede er lagt, og plutselig er det jo april! Men heldigvis ligger februar og mars i mellom, så noe må jeg jo kunne rekke. Formen er god, bortsett fra den evinnelige kvalmen som jeg har slått meg til ro med at jeg nok må leve med hele svangerskapet, samt muskelbelastning i bekkenområdet som av og til er litt vond... Men jeg fungerer jo! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/#findComment-7748697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre håpefulle Skrevet 11. januar 2007 #5 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei... sat og tenkte litt på det med rommet til jenta di.. No kjenne ej ikkje jenta di da, men det som slo mej va at det kanskje kan være lurt og skifte rom før babyen kommer... So kan det være en ting dokke gjære i lag med ho, flink storesyste som hjelpe til og laga til rommet, det kan være stas det.. Bytta rom, laga hinna rom fint, og at ho hjelpe til og lage til litt til babyrommet, sjøl om babyen ikkje skal ligge der med det fyste.. Grunnen til ej tenke slik e at viss det skulle dukke opp sjalusi etter fødselen, så kan det hende at det blir ekstra sårbart at rommet hinna blir "tatt i fra"...At babyen i tilegg til å ta i fra hinne oppmerksomhet fra mamma og pappa, so skal den ta i frå hinne rommet... Veit ikkje ej, men det va berre en tanke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/#findComment-7750407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozgirl Skrevet 12. januar 2007 #6 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei! Alltid så gøy å lese om hvordan andre gravide har det! Jeg er i god form, har ikke hatt noen problemer i graviditeten av noen spesiell grad annet enn tett nese. Har allergi så det har jeg lært meg å leve med. Har heller ikke lagt på meg noe særlig så kommer oppi alle klær ennå, selv om i det siste har begynt å stramme litt rundt magen! Er vårt første barn så har så vidt begynt å stresse med kjøp av vogn, bilsete, seng osv.. Skal pusse opp hjemme, men her må nok mann, brødre og kompiser trø til. Er det forresten noen som har en bra "liste" over hva som bør kjøpes før fødselen? Er faktisk mest stressa over at jeg skal glemme noe! ozgirl Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7743013-hvordan-er-formen-har-bygg-rede-instinktet-kommet/#findComment-7757882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå