Gå til innhold

Problemer med nr 2

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som hadde/har større problemer med å bli gravid andre gang. Vi ble gravide i 4 pp med tulla vår uten testing av EL og tapp slim eller noe annet.

Denne gangen er vi kommet til 8pp uten resultat. Har prøvd EL tester, stillinger og alt annet for å få det til, men det går ikke.

Noen som har hatt samme problemer som oss, men likevel fått det til. Blir bekymret for at det skal være noe alt med en av oss. Det er samme mann jeg prøver med.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7742989-problemer-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er så rart. Skulle jo tro at kroppen visste hva den skulle gjøre siden den har vær gjennom det en gang før, men det virker ikke sånn.

Trodde det skulle gå så lett siden vi visste jo vi kunne bli gravide, og dermed slappet vi mer av enn forrige gang. Blir nesten bekymret for at det er skjedd noe der nede slik at det ikke kan feste seg, eller kanskje jeg ikke har eggløsning lenger. Ikke vet jeg.

Lurer faktisk på om jeg skal ta meg en tur til legen for å sjekke. Kanskje hvis vi bikker over 10pp. Er jo ikke lege til det da!!!!!

Lykke til alle sammen!

Annonse

Jeg fikk også go'jenta på første forsøk, men det virker som om det tar en stund før hun blir storesøster. Er nå i 5. pp, vet at det egentlig er så lenge, men jeg synes det snart kan skje noe! Men det virker som om det er mange som har det slik. Synes nesten det er et mønster: de som blir raskt gravid første gang, bruker lang tid neste gang og omvendt. Slik er det i alle fall blant mine venninner. Men det er jo rimelig mange som får to barn eller flere, så det er jo bare og fortsette å prøve! Lykke til alle sammen

*rekke opp hånda*

Nr 1 satt på 3. forsøk, mens nå nærmer det seg ett år siden jeg slutta på pillen etter fødsel... DRITT!! Er jo ingen garantier for at man skal klare å lage fler selv om man har klart å lage en (jfr kirsty's innlegg om sekundær infertilitet), tydeligvis, og jeg syns det er møkkurettferdig, og frustrerende. Men jeg har nå satt meg en grense at hvis jeg ikke er gravid innen mars (slutta på pillen i februar i fjor) så skal jeg til legen for undersøkelse. Var på en GU i desember og alt som kunne sees på den så ok ut, men man ser jo ikke akkurat tette eggledere og sånn med det blotte øye, hehe. Var ikke aktiv prøver i mai/juni/begynnelsen av juli, men det trenger jo ikke legen vite....

Så du er ikke alene om å føle at TingTarTid...

KAn nok være flere årsaker til at dette skjer, og tror det er nokså vanlig:0)

Husk at vi blir jo etpar år eldre for hver bebiss, og de årene har myyyye å si for naturens gang....dessverre...

Ideelt sett er en jo mest fruktbar og har lettest for å bli gravid i begynnelsen av 20-åra..

Men ikke gi opp, da!!

Samme problem her, nr 1 satt som et skudd og nå har vi prøvd i ca 7-8 mnd på nr 2. Denne mnd både temper jeg og tar EL-tester. Begynner å bli litt vel teknisk hele greia, så hvis det ikke skjer noe denne mnd roer vi ned litt tror jeg. Man blir utrolig fokusert, og det blir litt sånn "vi hadde ikke sex i går, så da får vi ha det i kveld". Prøver å ha 2. hver dag nemlig....

Og det er slitsomt når "alle spør og graver hele tiden om det ikke snart skjer noe... Jeg hadde jo lyst på "to tette" også, og nå blir det jo ikke det lenger. Og mange venninder er gravide og skal ha til våren - hvis jeg blir gravid nå blir det jo høst/vinterbarn igjen! Jeg som så gjerne vil ha vårbarn.. Ja, ja - kanskje vi skal ta en pause i prøvingen etter denne mnd (for tror liksom ikke det går nå heller) og vente til en evt termin blir fra januar og utover.

Flere som tenker sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...