Gå til innhold

hvilke leie?

venternr3:)

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Idag var jeg til kontroll hos legen og hun skulle kjenne om barnet lå i hodeleie nå.. Det klarte hun ikke å kjenne så vi tok en ul for å se hvordan det lå.. Det lå med hodet litt ned men hadde ikke sunket ned i bekkenet ennå.. mente jeg måtte ta ny ul på sykehuset for å sjekke når det nærmet seg mer.. Noen andre som har vært borti slikt? Dette er nr 2 så da har jeg jo hørt at de gjerne ikke fester seg før fødsel men skal de altså lenger ned i bekkenet for det om? Er 35 nå(36 her inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du har termin samme dag som meg!! jenta vår ligger også med hodet ned, ,men det har ikke festet seg helt enda... jordmor var ikke bekymret for det, for hun sa det var vanlig 2. gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 og jordmor sa ingenting til meg da hode ikke var festet forri uke.. hun har ligget med hodet ned de siste to kontrollene nå.. Jeg er førstagangs å har forstått d slik at hodet fester seg tidligere da!! Men sjør de noe hvis det ikke er festet da.. trudde det bare var nå de ikke lå med hodet ned jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 17 feb!

Jordmoren klarte ikke å vurdere leiet siste gang jeg var på kontroll. Skal på ny kontroll om to dager, og dersom det ikke kjennes denne gangen heller (jordmoren var i tvil om det var hodet eller stumpen som lå øverst) så skal jeg på ultralyd på sykehuset og ta røntgen av bekkenet for å vurdere fødselsforløpet. Jordmoren beroliget meg med at det var plenty av tid for den lille til å snu seg før fødselen dersom det skulle vise seg at hun ligger i seteleie, men at de ville følge nøye med på det. Så jeg stresser ikke med det. Føler meg uansett veldig godt tatt hånd om, jordmoren min er topp!

Men jeg håper jo selvsagt at jeg kan føde normalt.

Uansett: det er fortsatt tid.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var ganske vanlig at ungen ikke festet seg andre gangen man får barn...selv er jeg førstegangs og det var først nå, i uke 38, at babisen min festet seg, men siden ungen lå pent med hodet ned sist jeg var på kontroll syntes ikke legen min at det var noen grunn til å stresse med nærmere undersøkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei.var til jm i dag. er i uke 35. hode var festet godt ned i bekkenet.men jeg er førstegangsf.har hørt at det fester seg tidligere da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jeg har termin 7 feb og var på ul på mandag og da var hodet festet seg. morkaken var også moden så jordmor for den haddde begynt å bli for kalket.. er det snart så det skjer noe da???er andre gangs fødende. jenta mi på ni år ble født elleve dager før termin. (får gutt nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hodet var godt festet og langt nede i bekkenet da jeg hadde kontroll når jeg var 36+2...Er 38+1 nå og dritt lei :o( Lyst å møte nurket vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...